söndag 1 januari 2012

Hej!

God fortsättning på er!
Nyårsafton blev jättetrevlig med trevligt umgänge och goan mat och tårta. För vår del fuskades med tårta och vin igår då och det känns lite i kroppen idag..vinet alltså :-).
Sen Milla nu har sovit två nätter i ett annat rum, så känner jag mig som en ny människa..jag märker nu vad dåligt jag egentligen sovit. Jag menar, även de här nätterna har jag ju varit upp till henne ett par gånger..men ändå så känner jag såå utvilad mot förr. Skillnaden är väl att nu vaknar jag inte av att hon rör sig i sängen, eller vickar på tån..och när jag varit upp till henne så somnar jag om på en gång. Så om jag inte förr längtade nog mycket till huset, så gör jag det VERKLIGEN nu!. Där får hon ju eget rum. Varannan vecka finns ju här också eget rum till henne, så jag får väl passa på att sova då :-).
Idag är det en sån där skön slödag, då inte mycket annat än slöa blir av :-). Mat har vi fått i oss iallafall och för vår del blev det karre i ugnen, ungarna får potatis till och vi åt stekta broccolibitar, i gräddsås och sallad till gött!
Vi fortsätter att slöa. Milla sover just nu, jag ska nog dra på ica och handla lite bakingredienser så det finns hemma..det ska ju börja förberedas för 15-års-kalas, herregud! vi tänkte fira honom på torsdag kväll..han fyller på söndag, men då är han hos pappa så..
En kaffesväng till mamma och pappa blir det nog ikväll.

Vad har då 2011 erbjudit oss? är ju så svårt att komma ihåg allt..men..få se..
Det nya året 2011 firades in med syster och bror med familjer. För vår del innebar det ju mycket spänning att vi då gick in på det rätta året...det året då lillbebis skulle anlända. Jag var ju sjukskriven och efter att tiden gått ganska fort över jul och nyår...så blev det ordentligt segt sen..att gå hemma, ha ont så in i helsike, inte kunna sova..ja, ordentligt gnälligt blev januari och februari för min del. Såå...efter lång och tålmodig (?) väntan så kom den äntligen..den efterlängtade. Det visade sig vara en gudomligt söt tös. Allt gick bra, men nog fan gör det ont att föda barn allt :-). första månaderna med den här lilla tösen gick hur bra som helst, även om det var en omställning förstås att ha småbarn igen. Hon var hur snäll som helst och sov hur bra som helst det första halvåret. Snäll är hon ju än..men sover ju som bekant kanske inte lika bra :-). Underbar tös är hon förstås. I somras var vi ut på en liten tur med alla barnen..en båtresa, kombinerat med en övernattning och gröna lund-besök.
I juni döptes tösen till Iris Milla Eriksson i Järvsö kyrka. En fin dag och Millas gudomor blev min bästa vän, Anna.
Framåt höstkanten började vi spana på lite hus, förlorade två budgivningar och tappade lite sugen..men i december hittade vi det vi ville ha och det blev vårt..så vi blev husägare och längtar till mars då det blir inflytt.
I november blev vi officiellt sambos..Pers namn står numera på dörren här :-). Lägenheten i Järvsö sas upp, då det varken finns behov eller ekonomisk möjlighet att behålla både en lägenhet och hus.
Vad har då hänt mera under året. Jo, syrran har hittat kärleken igen, i Falun...hon har lärt sig dricka kaffe och vin. Farmor har varit jättedålig en lång period, amputerat ett ben..men är nu hemkommen och mår bra..skönt att vi fick behålla henne ett tag till, söta, goa farmor.
Självklart har det hänt en hel massa, så jag kanske kommer på mera nåtag.
2012..vad har det året i beredskap? jag hoppas vi alla får vara friska för det första. Sen vet vi ju att det blir en flytt i mars. Jag hoppas även mycket på den jobbintervju jag ska på i morgon..men hur än det går med det jobbet, så har jag ju ett fast jobb och 1 maj är det så dags att bege sig in i hetluften igen. Mjukstartar, eftersom ju 1 maj är en röddag och då är man ju ledig :-P. Det blir Pers tur att vara hemma då tre månader, maj, juni och juli...innan det är dags för dagis i augusti. Tidigare har jag haft ångest för att börja jobba..kändes som om jag kunde va hemma hur länge som helst. Nu börjar jag dock känna, att i maj, kanske det känns helt ok ändå att börja jobba..hur än härligt det är att vara hemma, så tror jag att jag också behöver något mera. Sen är ju största önskan att man skulle kunna jobba lite mindre än heltid. Till att börja med så är det ju heltid som gäller under tiden Per ändå är hemma..sen får vi se hur vi tycker att det går.
Så ja..jag tror 2012 blir ett bra år! inget år blir ju bra av sig själv,,,,utan man får göra sitt bästa för att göra det till ett bra år!
Hej!

2 kommentarer:

  1. va skulle per släpa mä sig dörren för??? hänga upp den på din dörr va då onödigt tycker jag ;)
    men att hans namn står på dörren det kan jag tycka är bra :) Ha ha ha

    SvaraRadera
  2. Ja herregud..det där blev så tokigt så jag var tvungen att ändra :-)..man kan ju åxo undra vad ljusdalshem skulle tycka om att per tog med sig dörren liksom :-)

    SvaraRadera