onsdag 4 januari 2012

Rutiner, tack.

Hej och hå! Full fart idag..och onekligen är det så att man tillbringar väldigt mycket tid i köket...dels för att det tar lite extra tid att vi äter lite annorlunda kost nu..och dels för att alla är hemma och lediga. Det känns som om vi äter hela tiden typ..eller ja, det känns som om någon äter hela tiden. Alla vaknar olika tider, en del äter frukost, när vissa börjar bli hungriga på lunch, en del äter kvällsmat, nästa kommer och äter kvällsmat en timme senare osv. Grejen är den, att det här med att alltid äta tillsammans har jag gett upp med för längesen. Det funkar liksom inte. Jag tycker det är roligt när barnen är utepå, hittar på saker..och jag kräver oftast då inte att de ska komma hem en exakt tid för att äta, utan de kan värma när de kommer hem, om de tycker det är trevligare än att äta nylagad mat. Sen är det också så att när båda jobbar..så hinner inte ibland alla vänta tills jag hinner få maten klar...man kanske ska bort på något, träning eller annat och måste då äta före för att hinna. Jag tycker det är trevligt när alla äter tillsammans..men här funkar det inte att det skulle vara ett krav. Hur gör ni?? Lina har varit i backen hela dan idag..från öppning tills det att liftarna stannade. Det är så härligt när de utnyttjar dagarna till att vara ute. Skillnad med våra tre tonåringar..kommer de upp innan kvällen får man ju vara glad :-S. Jodå..Emil har faktiskt varit uppe tidigt två dagar på rad nu, för att åka skridskor på allmänhetens åkning på arenan. Men annars så är det mycket slöheter med dessa lov tycker jag..vaken halva (helst hela) nätterna..sova hela dagarna. Jag tycker det är skönt till en början att slippa passa tider, upp på morgon för att skjutsa Lina på skolan, hämta när hon slutar..osv..men efter ett tag så längtar jag tillbaka till rutiner..och dit har jag kommit nu! Bakat lite idag också, men nu får det vara bra, nu får folket fika och tiga, det blir inge mera nu :-). Milla har slagit rekord i att sova lite idag, så hon somnade gott. Hon har också tagit en premiärtur i pulkan ikväll..det uppskattades. Nu blir det nog en kopp te och filten i soffan. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar