lördag 14 januari 2012

Vägrar

Ja..jag vägrar..att göra morgon kl 0400..för det är bannemig inte morgon då! :-). Det verkar dock Milla tycka..hon ligger å jamlar och språkar i sängen..somnar inte om ens med välling, som brukar va ett stupsäkert sömnmedel. Men de senaste nätterna vette friden va hon sysslar med...igår natt ännu värre för pappan..i natt sov hon iallafall till 3. Men så länge hon inte är ledsen, är sjuk, eller verkar ha ont nånstans så vägrar jag ge mig, jag tar inte upp henne! Då vet hon ju sen, att det lönar sig det här jollet. Så istället sitter jag uppe i soffan, går dit med jämna mellanrum, stoppar i nappen och informerar om det faktum att nu är det natt, vi ska sova. Vi får se vem som vinner..jamlet är inte lika högt och intensivt..det är till och med helt tyst emellanåt nu..så jag fortsätter envisas..trägen vinner :-). Hoppas på att få sova en liten stund till..för sen ska killarna iväg halv åtta båda två, Joel till Gävle och Emil till Ljusdal.

Gonatt/gomorron.


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

  1. Ta upp jäntan och sätt igång en bulldeg, eller ta na mä å gå ut å gå. Fridens dagar ni kan ju söva middag sen. Skä dä vära sa svåsch å begripa dä.

    SvaraRadera
  2. Hörredu Oleisia! tycker du det låter som mig att stå och baka bullar kl 4 på morron?! Nä, då ska man bannemig söva! :-)

    SvaraRadera