tisdag 10 januari 2012

Käraste farmor

Världens bästa farmor har nu fått somna in. Äntligen får hon vila, äntligen får hon ro. Just nu vet jag nästan inte hur det känns..lättad för farmors skull..men annars känner jag mig mest tom. Känns som om jag inte förstår, eller riktigt vågar förstå. När jag tillåter mig att tänka på att jag aldrig kommer få träffa henne mera..så gör det ONT i hjärtat..och jag saknar henne redan något fruktansvärt..aj aj aj! min farmor har alltid stått mig nära och jag har tillbringat sååå mycket tid med henne. Just nu vill jag bara vara liten igen..jag vill sitta i farmors kök och äta ostkrokar i en prickig röd liten skål. Jag vill baka sockerkaka vid farmors diskbänk, gå med farmor till Lögdahls bageri och köpa kolor och fikabröd..åka på hemköp och handla, åka till Alfta och köpa korv..så sent, så det bara är hos farmor man får åka och köpa korv så sent, jag vill äta farmors stuvade makaroner, dillsåsen till fiskpinnarna, pepparkakorna som bara farmor kan göra, varm, nybakad mixkaka. Jag vill ha tillbaka min farmor, frisk, glad och så underbart goa farmor! Sunda förnuftet säger mig att hon har det bra där hon är..hon finns med oss hela tiden från sin himmel och hon fick ett bra avslut..en bra sista tid hemma med farfar, en fin jul, mycket umgänge med oss nära och kära. Jag älskar dig farmor. Idag har den allra finaste ängeln anslutit sig till himlaskaran.

5 kommentarer: