tisdag 10 januari 2012

God morgon igen

God morgon! Känner mig lite vissen, ledsen och hängig just nu. Återigen har de ringt från sjukhuset och farmor är jättedålig. Iof så sa de så förra gången också. Jag har hela tiden sagt nu när hon varit så dålig att det skönaste för henne är att få somna in nu..hon har fått ett bra avslut, hon har varit relativt pigg sen hon kom hem, allt har gått över förväntan, hon har fått en fin tid med farfar..de fick en fin jul..ett fint avslut helt enkelt. Jag vill inte att hon ska räddas till ett liv som innebär bara lidande för henne heller...men ändå på något sätt så har det på riktigt gått upp för mig idag..att det faktiskt kan bli så att jag måste säga farväl till min älskade fina farmor här och nu. Nånstans inom mig skriker jag nej nej nej, kämpa, kämpa! nån annanstans inom mig, antagligen där sunda förnuftet sitter, säger jag..vila nu farmor, vila. Jag älskar dig! Det här ska nu inte missförstås..ännu finns hon med oss, men hon kämpar, kämpar..och är väldigt sjuk. För övrigt idag har inte mycket blivit gjort..slöade länge i sängen som vanligt både Milla och jag. Det krävs nog skolvecka för de övriga för att vi ska komma igång riktigt med vardag här. De börjar ju skolan i morgon, men de är ju inte här, så det märks inte av för oss förän nästa vecka. Men å andra sidan..varför ska jag inte slöa, ha lugna söliga mornar..långa frukostar med Milla nu...det är ju snart slut på den här tiden! Städa..? ingen lust..tvätta..ingen lust, men det kanske lär göras ändå. Om en stund, när Milla vaknat efter förmiddagsvilan så ska jag iväg och endera hämta hit Lina, eller skjutsa henne till slalombacken, beroende på vad hon bestämt sig för. Nåja..jag återkommer kanske mera idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar