tisdag 17 januari 2012

Hej

Hej! Dagen började med att jag fick väcka Milla ur tidernas skönhetssömn..jösses va seg hon var alltså :-)..men hon måste ju upp, för vi ska skjutsa Lina till skolan..
Kan man bli sötare..antagligen inte. Nåja, väl uppe så är hon glad, pigg och riivig :-). Syrran var snäll och hjälpte mig montera in nya bilstolen i bilen idag..jag fattade inte hur man gjorde, och inte hon heller först..men jag måste erkänna att till sist var det hon som knäckte gåtan. Det blev som vanligt mycket skratt när vi ska ge oss på nånting :-). Sen en promenad, lunch och kaffe med Sandra och Noah..som blir så stor! Noah alltså. Trevligt! Milla var rätt så fundersam idag va Noah egentligen var för en liten figur som låg på golvet och satt i hennes stol och åt mat. Ikväll blir det stuvade makaroner till middag..och därmed kan man nog anse att LCHF-tiden är över för den här gången. Synd nog ska man nog kanske säga..för nästan 4 kg ner på 3 veckor satt ju inte fel direkt. Sötsuget är borta dessutom, vilket ju är en fördel..och egentligen har jag inte saknat varken pasta, potatis, ris eller bröd så jättemycket. Det som är drygt och mest gjort att jag tröttnat ur är att det tar sån lång tid att laga två olika sorters mat..som det oftast blir när ungarna är här. Sen har jag också de senaste dagarna varit så trött på allt fett..så jag nästan inte kunnat äta liksom. Så nu övergår jag till vanlig mat igen då..men fortsätter att va lite sparsam på kolhydrater (som jag ju känner framkallar sötsug), men utesluter det inte helt. Och jag måste säga att det var himmelskt gott med en klementin nyss..man får ju inte äta frukt heller med Lchf. Nu ska jag ta fram lite mellanmålsfika till Emil och kompis Pontus..när Emil för EN GÅNGS SKULL är hemma en stund :-). Lina är hos Ami och Joel har inte kommit än..tror han är hos pappa och mekar moppe faktiskt :-).. I morse när jag åkte hem efter att ha skjutsat ungarna på skolan..så mötte jag farfar på promenad. Dåå kom tårarna igen..ååh, vad jag saknar min fina farmor! har nog inte fattat riktigt än att hon är borta.

2 kommentarer:

  1. men det var väl inte svårt med stolen, enklaste varianten tycker jag då...inget krångel med något stödben och så... hojta till om det skulle bli nå problem så ska jag visa er jag :)

    SvaraRadera
  2. Det ordnade sig med stolen till sist :-)..

    SvaraRadera