fredag 27 januari 2012

Idag

Den 10 jan lämnade min fina farmor jordelivet. Det var nånting jag hade gruvat mig för länge. När det hände så gick det bättre än jag trodde. Det har kommit stunder av otrolig saknad...men mest lättnad för farmors skull.

Idag gick min farmor till sin sista vila. Och det var jobbigare än jag trodde. Idag kände jag på riktigt att jag förlorade min farmor. Idag förstod jag på riktigt. Det var fint idag. Enkelt och fint, precis som farmor ville ha det. Enkelt, ingen stor grej, inget ståhej kring henne. Enkelt med den närmsta familjen. Alla fina stunder med min farmor passerade revy..och fy vad ont det gör idag.

Känslan att lägga en ros på farmors kista...var..att farmor kommer aldrig låta de här rosorna vissna. För hos farmor dör inga blommor. Hon var bäst på blommor.

Fy vad ont det gör.

Idag är dagen som jag förlorade min farmor. Idag är också dagen då jag förstod att det visst måste finnas ett liv..nånting efter detta. För jag vet att farmor är med mig, varje morgon, varje dag, varje kväll. Jag kommer aldrig sluta säga godmorgon och gonatt till min finaste farmor.

GODNATT FARMOR. JAG ÄLSKAR DIG.


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar: