tisdag 24 januari 2012

Vår, tack

Att vakna med huvudvärk och halsont är inte det perfektaste sättet att vakna på. Däremot är det perfekt att bli bjuden på kladdkakefrukost..så nog piggade man på sig allt bara man kom upp :-). Syrran som stod för kladdkakan....å, hej, du, visst är det perfekt med kladdkaka när man försöker hålla igen? jovars, visst är det väl det. :-). Å andra sidan..hur många tisdagmornar i mitt liv kommer jag att bli bjuden på kladdkaka till frukost liksom? Iallafall så är jag inte sjuk, men inte heller hundra frisk, ungefär som det brukar bli numera när jag får en släng av förkylning. Lite frysen, lite halsont och lite huvudvärk, varken mer eller mindre och jag hoppas det stannar vid mindre. Har lite för mycket att stå i den här veckan för att bli sjuk. Men vilken vecka är det inte så å andra sidan? Hade planerat en tripp till badhuset med Milla ikväll, men jag blåser nog av den känns det som just nu..känner nog hellre för att krypa ner under en varm filt och kurera mig. Så, kladdkakefrukost hos syrran, följt av en kort kall promenad, där kroppen sa tydligt att jag var förkyld, orken var lika med noll.. en kaffetår med Malin L sen och vi har varit hemma resten av dagen. Är så älig på dagarna numera..vill bara flytta :-). Och så längtar jag till våren! tänk att kunna gå ut utan en massa kläder, utan att pylsa på Milla en massa kläder, vinteroverall som hon hatar att sätta på. Men jag kan inte neka till att det är fina dagar nu också..fint vinderlandskap ute. Men bara ett tag till, sen vill jag ha vår! Har en grekisk pyttipanna i ugnen, jag hoppas det ska smaka! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar