måndag 9 januari 2012

Inte mycket!

Hojt hojt! Idag har inte mycket blivit gjort..en sån dag idag..:-). Fast Anna har varit här så en viktig sak har ju blivit gjord iallafall..dricka kaffe och prata skit..det ÄR viktigt! promenad tog vi också och det är ju viktigt..så visst har en del blivit gjort..bara kanske inte det jag tänkt :-). Lägenheten ser ut som skit..behöver verkligen städas här..men det är en dag i morgon också..idag är och kommer fortsätta vara en sån där slödag. Mat ska jag laga iallafall och idag blir det champinjon och köttfärsgratäng..receptet låter gott, men vi får se hur det smakar i verkligheten :-). Tips för fler som äter LCHF: frukost är ett problem tycker jag..blir så samma och samma..så snart ser man väl ut som ett turkiskt ägg eller nåt..för man har ätit för mycket turkisk yougurt och kokt ägg :-). Nåja..här kommer tipset iallafall; Vispa 1 dl (för en portion) grädde..men bara lite..inte färdigt utan bara tills den är lite hårdare än ovispad liksom. Tillsätt 1 dl turkisk yougurt eller annan fet yougurt och 1 dl bär (jag tog hallon). Mixa ihop alltihopa och vips har man en SKITGO yougurt! det här är egentligen samma recept som hallonsmothie på lchf-vis, men då vispar man inte grädden nåt. Kanonersgott! Lina är här idag och kompis Elin har varit här tills nu..och snart ska Lina också åka tillbaka till pappa. hej hej på er för idag! Sömnläget just nu är väldigt bra. Milla sover för det mesta i eget rum och det verkar inte bara vara en hit för mamma utan även för Milla..oj oj oj hur hon sover. Bara för att jag säger det här så ändrar hon väl sig snart igen..:-). Men nu vet jag iallafall, att när de stökiga nätterna kommer, så finns det hopp om bättring :-). Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar