fredag 13 januari 2012

Lillbruden

God förmiddag. En seg sådan här..har inte lust med så mycke, men Milla verkar just nu (för en gångs skull, kan man faktiskt säga efter de senaste dagarna) nöjd med att vi inte gör så mycket...hon sitter och leker med sina leksaker och har gjort det en lång stund nu. Var till Malin på ljusparty/tupperware-party igår..gick väl sisidär med fröken, som grinade sig igenom den mesta tiden där..vette friden vad som felar för fröken just nu. Vi gick hemåt rätt så tidigt..hon gillade som sagt inte ljusparty lillbruden. Igår gjorde jag iordning ett kort på farmor, satte det i en ram och ställde ett ljus bredvid. Och plötsligt kom dom..tårarna. Igår kväll, när jag satt här hemma ensam..tände det där ljuset och tittade på min farmor..då kom dom..så himla skönt var det. Det hela slutade dock mindre skönt, för vips, utan förvarning så fick jag migrän :-(..bums i säng tidigt och i natt har Per sovit inne hos Milla så jag skulle få sova. Jag har världens bästa älskling. Dessvärre så fick han inte sova så värst, då bruden visade sin allra värsta sida i natt :-)..varit vaken i stort sett hela natten vad jag förstår..:-S. Livet med småbarn är rart..men jag vet att när hon är stor så kommer man sakna den här tiden ändå..är ju så himla go :-). Just nu reser hon upp sig överallt, hela tiden..men när hon har stått ett tag så blir hon livrädd..benen är stel som pinnar..och hon har inte fattat hur man sätter sig igen när man inte vil stå mera liksom :-). Så där står hon och skriker tills man kommer och hjälper ner henne. Storbarnen kommer idag och på schemat i helgen står; match i Ljusdal för Emil i morgon, match i Ljusne för Jonte och Per, Joel ska till Gävle för träning. Söndag, kalas för Joel och Emil. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar