söndag 29 mars 2015

Segdag!

Per klev upp med Freja och jag tog sovmorgon.. Länge! Kommer inte ihåg vad klockan var för det är så förvirrande med denna klockomställning :-). Efter det har hela dagen varit seg! Har tagit itu med tvättstugan, Per har strukit, jag har dammat hela huset och tagit golvet uppe, handlat.  Lunch idag blev mozzarellabiffar med sallad med halluomiost i. Middag blev rester av gårdagens sallad. Under veckan som har gått har jag inte hållt mig 100 till LCHF, eftersom jag blir så illamående av fettet. Dock har jag helt uteslutit bröd, pasta, ris och potatis. 
Känns inte som nåt resultat på vågen då.. Fuskade ju med lite smågodis i fredags och fruktsallad igår så då får man skylla sig själv :-). Det är mycke positivt med lchf, bla att man får äta grymt god mat och alltid känner sig mätt (om man fixar att äta fettet som krävs). Nackdelen (för mig iallafall) är att det är så väldigt sårbart för fusk. Jag menar, vill man unna sig det minsta lilla gott så är ju flera dagar av strikt lchf åt fanders, för de flesta iallafall. Jag provar att köra som nu.. Min egen variant och hoppas på att det ändå ger nåt resultat på vågen, om än långsammare! Längtar efter att springa...eller snarare känslan efter rundan! Får hejda mig ett tag till. 
Snart blir det tidig kväller, jakten på sömntimmar fortsätter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar