tisdag 10 mars 2015

Lchf?

Är bra sugen på att köra en period lchf för att bli av med godissuget. Har kört det i perioder förr och det gick relativt lätt att gå ner nåt kilo. Jag är icke nån förespråkare för "dieter", snarare tvärtom. Jag är av tron att det ändå bara håller ett tag. Men när jag körde lchf förr så funkade det bra att köra ett tag...förlora nåt kg och därmed bli sporrad till träning (och löpning snart).. Och sen sakta gå över till att minska på fettet och lägga till lite kolhydrater (lite). Jag var i mitt livs form den perioden. Men nu är jag lite äldre och två barn rikare så det går antagligen inte lika lätt :-). Ja... Jag klurar vidare, men när jag väl har fått nåt för mig brukar jag inte ge mig förrän jag provat så :-). 
Dagen består av utvecklingssamtal med Emil nu på morgonen. Freja följer med och sköter sig förhoppningsvis. Eftersom inte Milla är kry och kan gå på dagis så får hon va med skolvaktmästarn, tillika morfarn, under tiden :-). På eftermiddagen ska jag ner med Freja till barnmottagningen och Lina hänger på så vi kan kika på skor åt henne efteråt. 
Hörs! 

4 kommentarer:

  1. Lchf funkade skitbra för mig också. Ganska snabbt gick jag ner 8 kg och då var jag strikt bara de första veckorna, sen kunde det hända lite då och då att jag fuskade med återgick omgående. När jag hade gått ner det jag ville så kunde jag börja lägga till lite kolhydrater, begränsat men var inte lika stenhård och jag håller vikten på det. Löptränar också en del nu och jag orkade inte träna så hårt utan kolhydraterna.
    Kör! / Yvonne

    SvaraRadera
  2. Lchf är livsfarligt enligt mig!

    SvaraRadera
  3. Jag har också kört det! Hur god mat som helst så det är inga problem den första tiden.. Efter ett tag tröttnade jag dock, men före det gick jag ner 7 kg. Jag har inte gått upp dom kilona igen och det är ett halvår sen jag slutade äta strikt lchf. Dock tänker jag mig hela tiden för så det inte blir för mycket kolhydrater. / Carina

    SvaraRadera
  4. Oj! Det var visst nåt sånt man skulle skriva om för att få kommentarer :-). När fick jag tre kommentarer på ett inlägg sist liksom :-).
    Det är olika vad man har för erfarenheter förstår jag och vi är ju alla olika! Jag har ju förmågan att tröttna om jag blir för "extrem" i något, så låter ju positivt då att nån har lyckats hålla vikten med fortsatt försiktighet men ändå inte strikt sen :-).
    Utveckla gärna livsfarligt den som skriver det. Jag har själv varit inne på att lchf kanske inte är så hälsosamt i längden, men kanske har jag inte tänkt så långt som till livsfarligt.
    Må så gott!

    SvaraRadera