fredag 20 mars 2015

Lilla älskling, gomorrn!

Lite tidigt tycker nog jag det är att göra morgon 0530, när man dessutom har sovit i några småstunder sen 0230. Dock är hon ändå något lugnare än när hon var som värst. Somnade sent igår kväll och förrutom ett nappistopp sov hon till 0230. Åt och somnade om.. Men framåt sennatten verkar det (halsbrännan?) irritera och hon sover en stund, stökar på, sover, stökar osv. Jag har kommit på att det är bättre att lyfta upp henne när hon börjar på, låta henne sova i knäet halvsittande en stund, sen funkar det att lägga henne ner igen ett tag. Det gör inte lika ont i hjärtat på en när hon inte verkar ha lika ont iallafall.
Idag ska Milla på dagis och hon tjatade hela dan igår att vi inte får glömma att hon ska ha olika strumpor på sig. Det är tydligen nån sån där dag som jag har missat :-).downs syndrom- dagen eller så tror jag visst. Syrran och jag ska ta en promenad och anmäla oss till tjejmilen på fm :-). När jag hämtat Milla blir det Ica som får ta del av penningarna igen. 
Ikväll tacos och det går ju för sig bara man väljer bort chipsen..ersätter dom med egna ostchips tror jag. 
Ikväll tror jag att det blir lite fusk.. Eller jag väljer att inte kalla det fusk, för ingen har väl satt reglerna åt mig, det gör jag ju själv! Håller mig till att göra liite eget gott, med mörk choklad, 80%, som man smälter, blandar i kokosfett, lite grädde och lite blandade nötter. Lyder under lchf-godis om man kör riktigt mörk choklad. 
Nu blire en kanna kaffe, trevlig fredag! 

Tronen för sällskapssjuk bebis! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar