lördag 14 mars 2015

Återkommer med omdöme

Rättikagratäng... Asså det rekomenderar jag! Skitgott vare med köttet! Väääldigt lika potatisgratäng som nästan är den enda form jag gillar potatis i. 
Sen blev det kalas... Å Milla storgillade att få komma hemifrån å leka med kompisar! 
Dessutom blev hon klippt av syrrans snälla svärmor! 

Fikade inget och kände noll sötsug. 
Ikväll äre bara jag och småjänterna hemma. Blev korv med bröd på beställning av Milla. Jag provade att göra våfflor på smet av mandelmjöl, grädde, ägg, fiberhusk och bakpulver. De blev bra och en stor klick grädde till och jag är mätt och nöjd :-). 
Milla å jag myser framför Bolibompa nu, med tända ljus för en gångs skull. När jul och nyår är över så blir det inte att jag tänder ljus lika ofta... Blir mera under hösten och fram till nyår. 


2 kommentarer:

  1. All mat låter så god! Jag blir åxo lite sugen faktiskt! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer... Det känns nästan lite läskigt att man ska kunna äta så här mycke gott och kanske ändå gå ner i vikt. Jag säger kanske för har det vet jag inte än :-).
    Jag vet dock att risken är stor att jag tröttnar ur å inte är lika strikt efter några veckor... Men kör väl så länge det går bra...vågen på måndag blir spännande :-)

    SvaraRadera