torsdag 9 februari 2012

Varubandet på Willys suger!

Hej!
I morse åkte Milla och jag till Bollnäs för att skjutsa Anna till sjukhuset och så passade vi på att handla på Willys. Livet känns inte så glamoröst idag..har inge flyt liksom, såsom det kan vara vissa dagar. Ett ex var att Milla gjorde ett stort lass i blöjan utanför Willys. På Willys finns ingen toa, så det var bara till att byta i baksätet på bilen. Milla ligger INTE så värst still vid blöjbyten numera och jag konstaterade vidare att det inte fanns några tvättlappar i skötväskan. Behöver jag närmare beskriva ramsan som kom ur min mun? Nåja, det löste sig, våtservetter inhandlades och en noggrannare rengöring genomfördes. Notan var milslång idag och Milla gillar Willys sisådär. Det där jäkla varubandet på Willys är värdelöst, det är ju liksom inte tvådelat, utan ett enda till två kunder..det resulterar ju i att det där bandet går hela tiden, även när mina varor är färdigkörda (om det är en kund efter mig i kassan då förstås). Det trycker liksom sönder varorna..saker går ju sönder för fan och jag blir gaalen. En godispåse klämdes sönder idag, mjukbrödet blev alldeles förstört..ostkrokarna hann jag precis rädda (ve och fasa om dom hade krossatss gosse!)och när jag kom hem var det en mjölk som hade läkt å. Snart slutar jag och handla på Willys bara för det där jäkla bandet. Men det är idag det, då humöret inte är på topp och stubinen är jäkligt kort :-). Det var nära att hon som satt i kassan fick sig en utskällning, men jag hejdade mig och konstaterade att det föga är hennes uppfinning det där bandet. Men jag skulle bra gärna vilja veta vem som kommit på nåt så urbota dumt!

Hör ni att jag har lite energitapp idag eller? :-). Men det får man väl ha vissa dagar antar jag. Är nog lite trött på att titta på de här väggarna kanske, lägenheten är rörig och skitig och det är inge kul att städa den heller när vi snart ska flytta! Jag känner mig lite sliten på hemmalivet på nåt sätt faktiskt..men jag tror det beror mycket på att man liksom bara vill flytta nu..det är inge roligt att va hemma här..och rörigare lär det bli. Känner mig inte utvilad som jag brukar göra efter de här veckorna heller och i morgon börjar intensiva veckan igen, då det är full fart och Per borta nästan varje kväll..då behöver man lite mera energi än vad jag besitter idag. Hoppas den är åter i morgon. Sen det här med att börja jobba....påminn mig att jag en gång sa att jag längtas lite..den 2 maj kl 0530. Eller för den delen, när vi har flyttat in i huset...för då lär jag vilja fortsätta va hemma ett tag till :-).

Ska nog ändra mig angående ett inredningsparty som Malin L ska ha ikväll. Jag tänkte inte gå, för förra gången jag provade att gå dit med Milla så var det inte höjdare direkt..hon grinade sig igenom tillställningen. Men då blev hon sjuk sen på kvällen när vi kom hem...så jag hoppas på bättre tur ikväll. Jag tror faktiskt att jag skulle muntras upp lite av att gå på ett sånt..sukta över alla fina grejer som skulle göra sig perfekt i huset, men är för dyra för plånboken :-S :-). Sen skulle det inte förvåna mig om det är nå gött fika heller...klart man hänger på det! hålla igen, vad är det? det har ju spårat ur totalt nu igen :-).

Vilket satans jävla gnällinlägg...men vem har påstått att bloggar är forumet för endast solskenshistorier :-).

Ha en bra jäkla dag allihopa! ;-)

3 kommentarer:

  1. Passareru, gammeln kryper på däg i mören!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig att du hade inte vart den första och skällt på kassörskan om bandet, får man höra mer eller mindre varje dag av någon kund :) Dock försöker i alla fall jag i största möjliga mån att få allt känsligt på sidan där inte bandet går och inte köra bandet hela tiden om det är flera kunder, utan hålla lite koll på hur saker och ting ligger efter bandet innan jag startar det.

    Slutar du handla på Willys så är du välkommen på Hemköp :)

    SvaraRadera