lördag 18 februari 2012

Härliga lördag!

Lördag på en gång då! hade en mysig kväll med gudmor igår..goan mat och en titt i nya lägenheten..asmysig! är så glad för hennes skull, hon kommer stortrivas där tror jag!
Migränen som låg och lurade igår hela dan men aldrig riktigt bröt ut..vann över mig till sist så det blev rekordtidig kväller för mig och dessutom sovmorgon ändå när Per klev upp med Milla. Jag borde vara utsövd nu med andra ord, även om man sover himla oroligt med migrän i kroppen. Eller i skallen då förstås.
Nu längtar jag efter helg med våran älskling och pappa..varit lite fullt upp nu, med match för dom igår kväll och så nu idag igen. Men på eftermiddagen kommer han hem och vi ska ha en myskväll! tänkte göra inbakad fläskfile och klyftpotatis..och nåt glas rött till det och melodifestival..blir toppen!
Syrran spädde på den här braiga lördagen med att nyss skicka ett sms: "kladdkaka här på eftermiddan om så önskas!" men TJENA liksom..om så önskas?! när skulle man nånsin tacka nej till det liksom!? :-D.
Om en stund blir det en promenad ner till arenan och kolla in Emils match. Milla brukar gilla såna tillställningar sisådär, men vi gör ett försök.

Men hörrni..varg i centrala Edsbyn?, jo, jag tackar ja! otäckt! vargar ska hålla sig i skogen, där jag tycker dom hör hemma. Det är väl få ämnen som är så omdebaterat som vargarnas vara eller icke vara. Skogen kan jag tycka är deras och där kan de få vara..men inte inne i byarna..och definitivt inte i centrala Edsbyn. Det lär ju va en skapligt argsint varg som rör sig där..för han lär ju känna sig vilsen och rädd han också av att ha hamnat där tror jag. Så med facit i hand så gick jag alltså hemåt från Anna igår kväll med Milla i barnvagnen, samtidigt som en varg rörde sig i centrala Edsbyn. Tur jag inte visste det då!
Hej på er!

2 kommentarer:

  1. jaktlaget älglösa råder nog bot på detta med vargen argen ....

    SvaraRadera
  2. Haha..ja du, det gör dom säkerligen! Vargen argen ska inte va hänne i Byn den!

    SvaraRadera