fredag 3 februari 2012

Klart bästa sms:et

Det klart bästa sms:et man kan få när man är hemma och är mammaledig är; frukost? Det kom ett sånt från grannen, alternativt syrran idag och självklart är man på! Lite kommer man helt klart att sakna att bo granne med sin syster sen! Bra start på dagen alltså. Storbarnen startar veckan hos sina andra föräldrar idag och äliga veckan börjar för Milla :-). Varit en fullfart vecka som vanligt och idag känns det att det är fredag. Sovit dåligt i natt så jag känner mig trött...men kaffe finns ju så det går bra. Gårdagen startade även den med frukost med sällskap, men då här med Anna och syrran, som nog luktade sig till att det serverades nåt här. Syrran alltså, Anna var bjuden av mig, syrran bjöd sig själv i vanlig ordning. Frukost är mycket roligare med sällskap verkligen. Igår kväll var grabbarns, förrutom Joel på ishockey i Gävle. Jag hade laddat upp med en jäkla massa pannkakssmet här för jag trodde att Emil och kompis Jeremy skulle äta här innan de åkte...vilket inte blev fallet, då de var hos Jeremy. Dessutom så åt Lina hemma hos kompis så här stog jag med en massa pannkakssmet. Beordrade hit Anna, som inte var så svårövertalad så Joel och jag fick lite hjälp med pannkakorna iallafall :-). Senare mumsade Lina och jag i oss årets första semla..MUMS. Joel tycker inte om och de andra hade ju gjort sitt val och åkt på ishockey ;-). Hörrni, den 1 mars kl 10 ska vi på banken och skriva på papper så då får vi nyckeln i vår hand..äntligen! Idag är planen att Milla och jag ska åka och handla bara hon vaknar ur sin förmiddagssömn. Sen ska jag tillverka en sallad som vi ikväll tar med oss till Knåda och äter tillsammans med mamma och pappa. I morgon inga speciella planer och på söndag IKEA. IKEA är ju aldrig trökigt! :-). Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar