lördag 11 februari 2012

Allt har sin tid

God förmiddag! en halvdålig natt i fråga om sömn så känner mig lite luddig i skallen idag..och fortsatt energitapp har jag. Tittar mig omkring och ser allt som vi måste packa snart..och blir bara trött :-). Men det blir ju kul när vi väl får sätta igång, längtar till snickaren och tapetseraren har gjort sitt så vi kan börja flytta in på riktigt! yeho!

Fredagskvällen blev en lugn historia. Jag, Milla och Lina blev det som gick på kalas till syrran. Per fick va hemma, då han inte var riktigt kry igår och grabbarna var ute på sitt allihopa, som vanligt. Goan paj och tårta bjöds det på hos syster.

Idag har jag sålt barnvagnen vi köpte till Milla, innan hon föddes. Hua...det kändes! känns som igår när vagnen stod här i hallen och väntade på det lilla livet i magen..och man inte kunde hålla sig från att gå och provskjutsa ibland :-). Men som syrran sa, "allt har sin tid" och vi har ju en annan vagn som passar bättre nu när hon blivit lite större och som hon dessutom trivs himla bra i så..men den första vagnen är ju nåt speciellt. Jag är inte så för att spara saker för sakens skull heller ja, varför ska den stå här och ta plats? men..som sagt, det kändes!

Har varit ute på en kortare promenad nu på förmiddagen, Lina, jag och Milla. Nu sover Milla fortfarande ute i vagnen och jag ska sätta igång med pizzadeg till pizzan som blir dagens middag. Emil sover än, Jonte och Per har match i Järvsö, Joel tävlar i Eskilstuna och verkar inte tycka att första prio är att svara i telefon när jag ringer. Lina är hemma och inväntar bio som hon och kompis Ami ska gå på på eftermiddagen. Senare på eftermiddagen blir det nog att det körs en vända med utegrejer till huset..annars bara lugnt och ikväll melodifestivalen. Töntigt va syrran? ;-). Men du brukar ju va pigg på att säga att jag är gammal så...å då får man titta på melodifestival.

Huj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar