onsdag 29 februari 2012

Kalas

Så har då ett-års-kalaset avverkats. En trevlig historia med mycke god och kladdig tårta, tyckte Milla :-). Bjuder på en del bilder på tårtätning och paketöppning. Milla har just nu nå joll för sig..så fort jag tar fram kameran så tittar hon bort..därav de halvbra korten :-). Tårtan var för övrigt intressantare än paketen...men idag syns det att de nya grejerna som fanns i paketen är rätt så intressant ändå.

Tack alla som firade våran ett-åring!

Fick det väntade samtalet igår. Fick inte det nya jobbet jag sökte, vilket jag redan räknat ut iof. Så nu blir det alltså så att jag fortsätter som enhetschef för hemtjänst. Igår blev det åxo klart vart jag ska vara, på vilket område. Det känns jättebra, stället jag ska vara på var mitt önskemål, näst efter det jobb jag sökte..så det blir jättebra, goa kollegor och lite närmare pendelavstånd..Bollnäs istället för Arbrå.

Att börja jobba om två månader känns väldigt tvådelat. Å ena sidan längtar jag lite..jag behöver komma ut känns det som och jag känner mig laddad för nåt nytt, utmaningar och fredagskänsla. Söndagskänslan får man ju dock på köpet :-). Å andra sidan är det med sorg i hjärtat jag inser att det är slut på att tillbringa hela dagarna med Milla, mys, promenader och en massa umgänge med fina vänner. Men får se till att hinna med sånt på ledig tid. Det känns oerhört skönt att Milla får vara hemma tre månader till, maj, juni och juli med Per innan det är dags för dagis. Jag tycker om dagis...men tycker det känns skönt att hon får växa till sig lite mera först.

Igår började det hända grejer i huset. Snickaren är på plats och i morgon anländer tapetserare :-). Just nu är det rysligt otrivsamt i denna lägenhet. Rörigt och behöver egentligen en rejäl storstädning..men orka nu liksom! Dessutom bor man ju i tankarna redan i huset..

Nu, promenad! Hej!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar