fredag 17 februari 2012

Ibland får man bli arg

Jag brukar sällan numera använda min blogg till att skälla på folk eller att utrycka mitt missnöje på så sätt..utan jag använder den mest till att beskriva min/vardag i stort liksom.
Men idag måste jag få göra ett undantag..för jag är ARG!
Lina var på koll hos doktorn med sin pappa idag. Vet ej vilken doktor och det kanske är tur, inte heller Linas pappa uppfattade vad han hette.
Iallafall så pratade de om allt möjligt och kollade upp allt möjligt. Även vikten. Doktorn säger sen till Lina (inte ens 9 år!) att du väger lite i "överkant"..så du kan väl försöka tänka på att man behöver bara ta en portion mat, man behöver inte ta påfyllning. VA I HELVETE! så säger man väl inte till en 9-åring!! jag kan köpa att man tidigt börjar prata vikt och hälsa på så sätt..och att man försöker få in ett hälsosamt leverne på det sättet att man inte äter för mycket godis, läsk, fika och sånt...utan håller det på en lagom nivå..att det är bra att röra sig osv.. Men maten...NEJ! en 9-åring, som har varit ute i pulkabacken på rasten och sen kanske haft idrott på lektionen...kommer vrålhungrig till lunchen..och ska tänka på att bara ta EN portion! Nää! tänk om hon är tveksam till om hon tycker om maten när hon tar första portionen...tar jättelite mat för att känna efter...och sen vill ha mera?!
Ska en 9-åring verkligen behöva börja lära sig att man bara tar en portion? man måste väl få äta sig mätt.
Jag skulle vilja påstå att det är såna läkare som skapar ätstörningar hos unga flickor!
Är jag kanske för stark i min åsikt då?

3 kommentarer:

  1. Ja vad jag tycker vet du ju. Tur man inte vet vem läkaren var som sagt!

    SvaraRadera
  2. men vilken typ...snacka om att inte förmedla sig på rätta sättet!!!!

    SvaraRadera