fredag 30 december 2011

Vart är sömnen?

God morgon!
Någonstans på vägen har Milla tappat bort alla sina nattrutiner. Läggningen funkar som vanligt, somnar jätteduktigt själv i sin säng. Sen sover hon några timmar...sen börjas det. I natt har hon vaknat en gång i timmen..och är vaken, alternativt sover oroligt däremellan, om hon ens somnar om..så för det mesta hinner man inte ens somna om mellan det att hon vaknar. I natt känns det som att jag har sovit mellan 23 och 24..och mellan 530 och 7 typ.. :-S. Tips, råd någon? det jag har läst är att de flesta barn i den här åldern börjar sova bättre när de får sova i eget rum. Men vart är det rummet?! :-). Jo, i huset vi inte får tillgång till förän i mars. Iof är många rum ledig här varannan vecka..och i natt funderar jag på att ställa hennes säng i Jontes rum, så får jag se om det blir någon skillnad. Desperat? japp..så är det nog, för jag fixar ju som jag sagt förr, det här med att sova dåligt...inte så bra ja..jag blir sur, grining och negativ..en jäkla apa helt enkelt :-). En bra egenskap att ha som småbarnsförälder..not.
Nåja..det här går ju över, det vet man ju och värre saker har ju inträffat och kommer att inträffa..så det här kanske räknas som ett gnällinlägg egentligen? ja..då får det göra det, för alla dagar är inte rosenskimrande (och definitivt inte nätter)..inte ens i bloggar ;-).
Ibland måste man vräka ur sig..så nu så. Flickebarnet är go och glad på dagarna, så det är ju inget som stör henne det här verkar det som.
Idag ska jag göra det trökigaste som finns..storhandla. Det blir Willys, men som tur var så slipper Milla följa idag, då snälla, snälla Anna, gudmor, rycker in. Efter gårdagen tror jag Milla är lite trött på att åka bil och sitta stilla i en vagn..hon behöver nog krypa av sig idag.
Ungarna anländer sen och det blir full fart. Jag känner mig också, förutom tröttheten lite hängig..men det är bara att hugga i.
På måndag ska jag på intervu på jobbet jag sökte fick jag just reda på :-).
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar