söndag 18 december 2011

Attans vad vi söver läll!



Attans vad vi sover..typ inte alls nuför tiden. Jag funderade ju jag också om man verkligen brukade ha krupp utan ett tecken på förkylning. Men nu behöver jag inte fundera på det, för förkylningen på lillstintan kom som på beställning efter kruppen. Även i natt ett mindre anfall av krupp och för övrigt sömnlöst. Det enda läget hon sovit i har varit i våran famn, så vi har gått i skift i natt. Så fort vi försökte lägga ner henne i sängen så grinade hon. Samma sak under dagen, förrutom nu på eftermiddagen, då somnade hon äntligen en längre stund. Och ja, det är väl lika bra jag säger det, innan gudmor själv säger det. DET VAR GUDMOR SOM LA HENNE NÄR HON VÄL KOM TILL RO! :-)
Jag misstänker faktiskt att hon har örvärk, för precis så här brukar hon göra då. Relativt bra humör ändå så länge hon är uppe, men så fort man lägger ner henne så grinar hon och är så himla ledsen. Vi får väl se hur jag gör i morgon om jag bör kolla upp det..men man känner sig lite tjatig. Förra gången vi var iväg så var det ju inget. Men vi får se, jag ska ändå slå hälsocentralen en signal för att höra efter om kruppen, om det kanske är så att vi bör ha nån medicin hemma kanske tills nästa gång.
Det känns inte så lovande...hittils har hon varit sjuk rätt ofta tycker jag..för att inte vara dagisbarn än. Men vi får väl hoppas att hon planerar att stöka undan nu, medan vi ändå är hemma liksom.
Annars rätt lugnt idag..vi har ju sovit i skift så jag sov ända till 11. Sen iväg och skjutsa Lina till Viksjöfors för att prova kläder inför julsshowen på tisdag..sen följde hon med kompis Ami hem. Anna har varit hit på mat och fika, Emil varit och spelat match i Söderhamn, där det blev vinst i snöoväder.
Seg dag, men skönt att inte ha så himla mycket planerat dagar efter sömnlösa nätter :-).
Lite snö har vi fått iallafall!! fint dä!
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar