tisdag 27 december 2011

Go eftermiddag!

Go eftermiddag!
Så var det då slut på årets julhelg som ju vart kort i år, inget extraledigt för Per just nu över jul, men däremot ledig hela veckan efter nyår :-). Blir lite tomt och konstigt här hemma efter såna här helger..när det varit så full fart, mycket umgänge med folk osv..å så helt plötsligt bara Milla och jag hemma igen. Men det får ju gå det också.
Idag är då dagen då Per och jag tänkte börja prova lchf- kost. Så idag har min meny bestått av:
Frukost: Turkisk yougurt med solrosfrön och kokt ägg.
Lunch: Stekt ägg och bacon.
Middag (som snart ska intas). Baconlindad kycklingfile, fylld med mjukost med baconsmak. Till detta blomkålsris.
För er som inte vet så är LCHF en metod som varit väldigt i ropet något år just nu. Den innebär att man utesluter kolhydrater och tillsätter och äter fett istället, lite förenklad förklaring..
Vi får väl se hur länge man hälar med det här..maten man får äta är ju hur god som helst..och enkelt, inget räknande av poäng hit och dit..utan rätt enkelt att lära sig vad man får äta och inte..men sen kommer väl tider när man saknar pastan, risen och potatisen förstår jag ju. Likaså brödet. Har provbakat en sorts bröd idag..och jadå..det gick ju för sig, även om det är långt ifrån vanligt bröd. Men mycket bregott och gott pålägg så var det helt ok. Jag är ju en total motståndare av förbud..så fort jag förbjuder mig själv att äta något, ex godis..så är det enda jag tänker på godis. Så jag ser nu på det här som att de gånger jag låter bli är bra..och under en period nu ska jag försöka vara lite stenhård..men det här är inget jag har för avsikt att hålla på med i all evighet förstås :-). Men det man har läst om det här så är viktminskning inte enda vinsten med det..utan de flesta blir så mycket piggare också. Alla metoder höjer ju sitt sätt till skyarna som det bästa förstås..men nu är jag lite laddad att prova det här iallafall.
Annars idag så har Lina varit här en stund (ledig från fritids och pappa jobbar). Likaså har Anna varit hit en sväng på kaffe och en snabb barnvakt av Milla när jag skjutsade ner Emil på träning.
Snön är som bortblåst och nyss när jag tittade ut så snöade det ute...så..hit med ny snö, när den gamla är borta bara..va himla onödigt att den skulle bort!
Ikväll ska jag vara barnvakt hos syrran en stund, annars inget planerat.
Hej hej!

3 kommentarer:

  1. lchfbutiken
    där kan du köpa pasta och grejer

    SvaraRadera
  2. Japp..jag vet det..men det jag har läst är att åtminstone i början, om man vill vara noga så är pastan visserligen bättre än vanlig pasta..men innehåller ändå mera kolhydrater än vad som rekomenderas..så låter nog bli helt tills abstinensen blir för svår :-).

    SvaraRadera
  3. det gör du alldeles rätt i....
    denna sida gillar jag så man får inspiration.
    http://levamedlchf.se/

    SvaraRadera