onsdag 7 december 2011

Helt ok vanlig onsdag!

Avverkade nästan 1 km i bassängen igår, så skönt! Nästan 1 km, beror på att jag tröttnade de sista fyra längderna. Det är ju så här med simning, att alla simmar ju olika fort. Jag skulle vilja påstå att jag simmar normalt, inte fort men inte sakta. Nu menar jag inte att nån skugga ska falla på nån, jag vill bara beskriva hur simning är :-). Ibland dyker det faktiskt upp nån, som simmar så sakta, så jag kan inte förstå hur de kan hålla sig flytande liksom..det är då det tråkiga kommer in med simning..då ger ju liksom inte min simtur mig nåt. Är det mycket folk på banorna så kan man ju inte simma förbi heller, för man har ju möte. MEN återigen, ingen skugga ska falla på nån, simbanorna är till för alla! det är bara så det är med simning. Såja, en lång och komplicerad förklaring till varför jag simmade NÄSTAN 1 km igår, istället för det sedvanliga prick 1 km :-). Det var ett tag sen jag var iväg och jag gruvade mig så mycket så jag nästan tänkte skolka, sitta i bastun i stället medan Lina och kompis Elin badade :-). Men, liite för envis för att acceptera det beteendet av sig själv är man ju och ack så skönt det var med en simtur ändå! Sen satt jag nog i bastun en aning för länge, blev aningen för stekt och blev helt slut..gjorde tidig kväller hemma. Natten (kvällen) började inte bra..Milla hostade, hostade och hostade..så man trodde att det skulle bli en helvetesnatt..men sen lugnade det sig och natten blev helt ok faktiskt. Uppsägningspapper på lägenheten är nu påskriven och inlämnade. Kändes härligt, bra och lite lite vemodigt. Lägenheten betyder en del för mig, som jag beskrivit förr. Men nu ska det bli härligt att vi får starta i nåt eget, gemensamt, något vi tittat på, bestämt oss för och köpt tillsammans, Per och jag. Längtar! Nu på morgonen har jag röjt lite här i vanlig ordning, sen tagit en promenad. Gudmoren skulle gjort oss sällskap idag men hon kände sig hängig, så vi promenerade alena. Sandra, som jag istället tänkte skulle bli mitt sällskap behagade inte svara på sms i tid..och när hon väl svarade så hade hon inte behagat vakna i tid för att följa på min promenad så..;-). Milla sover nu..vid tolv ska vi hämta Lina och jag tror inte vi har nå speciella planer för eftermiddagen..möjligtvis knäckkok, men vi får se. Koka går ju bra..men när de ska i de förbannade formarna! funderar på att helt enkelt hälla ut allt på ett smörpapper...och sen, när det stelnat bryta i bitar bara. Den som lever får se. hörs, tack hej!

2 kommentarer:

  1. ja men det är ju för fan skit göra att hälla knäck smeten i formarna. går ju för fasiken inte. de tippar och har sig....
    bra idé med en enda stor knäckbit, då gör det ju skäl för namnet oxå...knäck en bit knäck ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det får bannemig bli så hänne i år!

    SvaraRadera