måndag 19 december 2011

God morgon!

God morgon!
Något bättre har vi fått sova i natt. Hon har sovit oroligt, vaknat till lite då och då, men dock sovit i sin säng iallafall. Tänkte ringa HC idag, men avvaktar nu då, för öronen kan ju inte va sämre eftersom hon sovit bättre i natt och dessutom tror jag inte hon har någon feber nu, i såfall väldigt lite.
Lite tecken till ont i halsen, rivjärnskänsla i luftrören har jag, men tänker kämpa emot in i det längsta, vill inte bli sjuk nu! Det vill väl ingen förstås, men med tanke på att det var hundra år sen jag var förkyld så känns det ju som dålig tajming att ta det nu liksom, lagomt till jul. Har jag väntat så här länge så kan jag väl vänta ett tag till.
Efter en helg med storfamilj hemma så behövs det plockas en del och det har jag stökat lite med på morgonkvisten efter skjutsen till skolan. Milla sover igen nu och jag funderar på att ta fram dammsugarn, men det tåls att funderas lite till på.
Tänk att det nu är mindre än en en vecka till jul! det är ju egentligen en vecka tills julen håller på att ta slut, det är ju annandagen om en vecka! På julafton åker vi till Järvsö på dan, träffar Pers mamma hos Pers brorsa, Hans med familj..blir trevligt! Joel, Emil och Lina är med sin pappa på dagen och Jonte med sin mamma. På eftermiddagen/kvällssidan åker vi hemåt mot Byn, Jonte åker med oss då och de andra kommer hit, sen är vi samlad hela ligan på kvällen här hemma. Mamma och pappa, brorsan, syrran, Oscar och Alma kommer också hit då.
Juldagen inga speciella planer..blir nog fika eller knytkalas hos mamma och pappa skulle jag tro. De stora barnen återgår till sina respektiva föräldrar där de har sin "ordinarie" vecka.
Annandagen ska vi skjutsa Pers mamma till Stockholm till sin dotter, Per syster, där hon ska vara i några dagar.
Ja.sen är ju julen slut, så det går ju i ett nafs jue.
Alla ni som inte får något julkort från oss, misströsta inte! vi har inte skickat julkort till någon i år..så här kommer ett
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR FRÅN FAMILJEN ERIKSSON, WIKSTRÖM, STRANDBERG, BJÖRKLUND. Eller ja...det där såg ju inte riktigt klokt ut, även om det är sanningen :-). Vi säger så här istället då...GOD JUL FRÅN ANNA, PER, JOEL, JONTE, EMIL, LINA OCH MILLA! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar