söndag 25 december 2011

Lugnaste dagen

God förmiddagen på årets lugnaste skönaste dag! hysterin och stressen har lagt sig och idag är det bara lugnt och skönt!
Gårdagen var rätt lugn den också iof..med go mat och trevligt sällskap i Järvsö, sedan vidare hemåt Byn, för tomtebesök, julgröt och umgås med släkt. Tomtebesöket gick bra..Milla brydde sig inte ett dugg, varken i tomten eller paketen..hon pysslade på med sitt hon, men tomten fick sig ett rejält flin när vi var fram och hämtade en julklapp :-). Mycket godis har det blivit och från och med tisdag, tänkte Per och jag ge LCHF en chans. Jag har ju provat detta en kortare period förr, men inte riktigt på allvar, så jag ska ge det en chans till. Efter en julhelg med en jävla massa godis, så känns det behövligt och skönt att ge det en chans :-).
En sak som kanske inte hör julen och trevligheter till är att våran kommenterare har hittat till den nya bloggen. Jag valde att inte ens kommentera detta när jag fick det och eftersom jag inte vill använda min blogg som ett sånt ställe, så väljer jag att inte kommentera kommentaren. Och det är INTE för att jag inte tål vilka kommentarer som helst, eller att folk inte får tycka som man vill..utan för att jag tycker det är så jävligt fegt när man inte kan sätta sitt namn på kommentaren. Det ger mig inte chansen att svara på ett sakligt sätt, eller ge det en diskussion, utan gör endast att man känner sig påhoppad, överkörd och orättvist behandlad. Så jag antar att den som kommenterar ibland även läser det här..önskar så att du istället kan komma till mig, säga rätt ut vad du har på hjärtat, så kan man prata om saken. Men inte på min blogg, det är inte det jag använder min blogg till.
Detta tillsammans med annan lite orättvis behandling där jag har väldigt svårt att för att förstå hur folk tänker och hur det kan kopplas ihop med det man antyder i kommentarerna...så var jag faktiskt lite arg och ledsen ett litet tag på julafton. Men det gick över fort och man får ju tänka på det, att inte lägga onödig energi på människor som inte är värda det. Och återigen..jag menar INTE att alla måste tycka som jag, eller nåt annat..men jag tycker man kan stå för det man tycker och säga det till mig/oss. Tack för det.
Idag är det som sagt lugnt och skönt. Expert i Bollnäs har annons i Ljusan, där det uppges att mellandagsrean börjar idag kl 9. I annonsen står det en webbadress där man ska gå in och kolla ortsvis vilka orter som har öppet. Där står klart och tydligt att Bollnäs har öppet. Så sagt och gjort, sonen Emil ska köpa tv för julklappspengar..så vi drog tidigt i morse, det brukar ju  vara kö och rusning på sånt där, när det är så nedsatt pris. Kö var det..men på dörren står en stor skylt upptäckte nån till sist..STÄNGT. Bra jobbat, bra.
Så vi vände hemmåt utan tv då. Nu är alla barnen utom Milla tillbaka hos sina andra föräldrar och vi ska snart åka till mamma och pappa för lite knytkalas och umgänge så här på årets skönaste dag! :-).
I morgon blir det en tur till stockholm för att skjutsa Pers mamma till sin dotter, Pers syster.
Ha en lugn, bra och bäst juldag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar