tisdag 22 november 2011

Snön?

God morgon god morgon! Minusgrader, blå himmel och skön luft idag. Men ingen snö..det drar ihop sig till första advent..hm, snö vill man ju ha. Snart kommer Sandra på kaffebesök och jag ska glänsa med att både saffran och pepparkakor är bakade ;-). Dessvärre så är båda sorterna snart uppätna också så, så det lär bli nån omgång till om det ska tänkas finnas nå till jul å. Annars inga speciella planer för dagen, mer än att jag ikväll ska till farmor och hjälpa henne att få fram lite julstakar och sätta upp julgardiner. Sen har jag ett erkännande att göra. I morgon och på torsdag åker advent fram här också. Jag är inte en förespråkare av fusk och att saker och ting ska fram för tidigt, men jag gör det av två anledningar. 1. Lina tycker det är så himla mysigt med sånt där..därför vill jag att hon ska hinna få lite första advent här också innan hon åker till pappa på fredag. 2. När det väl blir första advent vill jag att det ska vara klart, så man bara kan myysa istället för att stöka och plccka. Därför får det bli en tjuvstart i år ! :-). Ja, ska göra lite nytta här å nu, innan fikasällskapet dyker upp! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar