lördag 26 november 2011

God morgon

God morgon. Halsen gör ont och kroppen likaså..men om jag vägrar tillräckligt mycket så blir jag inte sjuk, nädå. Efter en alvedeon och en ipren så känner jag mig bättre. Per ligger dock med migrän. Milla och jag ska till Kupolen, Borlänge idag med syster och Per ska på hockeymatch till Alfta senare. Vi hann iväg på bandy igår kväll och det gick jättebra, både för Byn och att ha Milla med sig. Förstklassig service för att ta oss upp på läktaren, insläppare i dörrar, hjälp med hissar både vid påstigning och avstigning..kanon :-). Milla satt dröpstilla (om man ska hitta ett motsvarande ord som inte är ovanåkersmål, så är det nog att "hon satt helt stilla"), i vagnen i hela första halvlek och en stor del av andra. Sen tröttnade hon lite, fick komma upp och somnade så småningom i pappas famn, efter en liten incident, då farbrorn bredvid råkade skrika lite för högt när Byn gjorde mål :-). Milla skvatt (är det också ovanåkersmål?), blev jätteledsen sen slocknade hon :-). Sov hem, vaknade bara till och åt välling och sov sen vidare..så snäll, så snäll. Ni kan tro att det smakade bra med glögg och pepparkakor efter bandyn! Hej!

1 kommentar: