lördag 12 november 2011

Sköna lördag

Ja..skööna lördag! Efter en vecka då vi knappt sett varann, förutom på nätterna så har vi nu äntligen fått lite tid med varandra :-). Blev supergo middag med inbakad fläskfile och ett glas rött igår..å tre rosor från min älskling :-).
Idag en tur till Bollnäs, inhandlat lite småsaker som behövdes och åt lite innan vi åkte hemåt. Hem en snabbvända bara innan vi åkte vidare på fika hos min mormor, som fyller år. En promenad på vägen hem och nu ligger jag i ett hett bad..sköönt :-)
I morgon, farsdagsfika på fm och dop för lilla Noah på eftermiddagen..trevligt :-). Ett besök hos farmor vill jag hinna med åxo, om inte i helgen, så absolut på måndag! Hon har ju kommit hem nu och mår efter omständigheterna rätt väl..älskade farmor!
Efter en diskussion på facebook en dag...om just facebook, så är jag lite intresserad av mina läsares åsikter om facebook. Vad är bra, vad är dåligt med fenomenet facebook? För mig är facebook endast positivt..det är inget ställe jag väljer att lämna ut mig för mycke på. Det är ju det som är så bra med facebook..att man väljer själv. Man väljer själv hur mycket man skriver, hur mycket man läser och hur mycket man retar upp sig på sånt som skrivs :-). Jag har rätt mycket behov av vuxenkontakt..hur än mycket jag njuter av att vara mammaledig, så blir jag galen om jag inte åxo får vuxenkontakt. Jag ser till att skaffa mig den genom att ibland umgås med vänner på dagarna, andra barnlediga eller andra som är ledig och hemma på dagarna. Men även facebook ger mig möjligheten till den kontakten på ett sätt. Jag får genom facebook dela mina vänners vardag, även såna jag vet att jag inte skulle ha kontakt med annars. Jag kan kommunicera lite med vännerna när man känner för det. Ja på nåt sätt känns det lite som att man delar varandras vardag, som ju för de allra flesta är rätt hektisk. Så jag älskar facebook, det erkänner jag och står för! Så nu vill jag höra, fördelar och nackdelar med facebook, vad tycker du? Å som jag sagt många gånger förr..ni kan väl höra av er med en liten kommentar så man får veta vilka som läser min blogg. Varje dag har jag mellan 80-100 läsare..någon dag tom över 100..när jag frågar vilka som läser är det en tre fyra personer som ger sig till känna :-)..
Hojta till vettja!
Vad tycker vi om facebook?
Trevlig lördagkväll..ostkrokar yeah!
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. tycker precis som du att fejjan är bra för man kan ha kontakt/koll på gamla barndomsvänner, utflyttade vänner, släktingar.
    Och det är väl upp till var och en vilken info man väljer att lägga ut om sig själv. Så jag tycker det är bra med facebook, negativt ska väl vara att det kan vara grymt svårt att avsluta sitt konto hos dem. Och att de har rätt att ta alla dina bilder som du publicerar.
    Men men thats life, ;)

    SvaraRadera