fredag 25 november 2011

Go fredag!

Go fredag! Idag skulle jag ta det lugnt. Ännu har det inte hänt..möjligtvis nu då, när jag sitter ner här med en kopp kaffe och bloggen :-). Tagit en promenad och besökt nya leksaksaffären här. Blev en liten julklapp till Lina, en lite annorlunda pysselbok, där man sminkade och satte på smycken på olika ansikten liksom. Hon är ju i den lätta åldern än att köpa klappar åt och snart är det faktiskt klart åt henne. Ja, killarna är ju också klart egentligen, då de bara önskar sig pengar. Men eftersom jag tycker det ska vara paket så får man väl dela upp penningsumman i mindre delar och slå in i paket :-). Efter promenad, skjutsades grejerna till ungarnas pappa..skiftbyte i barnfabriken idag. Idag gick det bättre..förra gången var Lina så ledsen, så ledsen, när hon skulle säga hej till Milla..löftet om att hon får hälsa på under veckan gjorde henne gladare och vi kom iväg till skolan till sist. Idag gick det bättre..jag ska vara med henne på skolan på måndag, då Per har semester, hon längtar till det, så det kanske var därför det gick så bra idag. Annars tycker jag också att lämningen av barnen känns på mera sen Milla kom till oss..man får liksom dåligt samvete, när man inte behåller alla barnen på nåt lustigt sätt. Men jag vet ju att de är stora, förstår precis och har det bra där de är, så det är ju bara mammasamvetet som uslas med en..speciellt på fredagar. Milla får nu långsamma veckan, då bara trökmamma är hemma på dagarna. Storasyskonen är verkligen helt enorma med henne! vilket tålamod och vad de tar hand om henne..inte undra på att hon skiner som solen så fort hon ser nån av dom! Efter detta, lunch för Milla och mig, sen har vi handlat för veckan med "lilla familjen". Om en stund ska vi åka till Bollnäs för att möta upp pappan våran, som ska på synkontroll och beställa nya glasögon. Beroende på hur lång tid detta tar, så har vi planer på att ev gå på bandy ikväll, men vi får se. Det regnar ute! Regn och 8 plusgrader, hallo liksom. Ja,det är min fredag än så länge och planerna för resten av dagen. Ha en trevlig fredag ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar