fredag 11 november 2011

11-11-11

11-11-11. Idag har jag bott här, Öjollas, i den här lägenheten i exakt tre år. Jag måste säga att jag trivs otroligt bra här! även om vi nu börjat snegla åt hus och vill ha det nåtag..så trivs jag här och jag kommer nog att sakna Öjollas lite när vi inte bor här längre. Den här lägenheten betyder ganska mycket för mig..om jag tänker tillbaka tre år, när jag flyttade hit, så konstaterar jag att det är det bästa som hänt. Jag kommer ihåg första kvällen jag satt här, lägenheten i flyttkaos, ensam, ungarna hos pappa, alla flytthjälpredor hade åkt hem, novembermörkt ute, jag hade ett vikariat som skulle gå ut veckan efter, dvs, arbetslös, ensam med tre barn (självklart inte ensam, de har en bra pappa också, men ensam i mitt liv med barnen). Ändå kände jag mig tryggare än på väldigt länge. Där i min tysta, tomma, röriga lägenhet, arbetslös i ett kolmörkt november..kände jag mig lugnare, tryggare än på väldigt väldigt länge. Det säger en del om det livet jag lämnade bakom mig, den dagen flyttlasset gick från Bollnäs och hit. När flytten var klar och vi alla hade landat lite så kom såklart den förlamande tröttheten, det är ju oundvikligt. Så ja..den här lägenheten betyder mycket för mig, en nystart, ett nytt liv, en ny förändrad, starkare, självsäkrare Anna..och så småningom också en KÄR Anna :-). Idag har jag världens finasate i mitt liv, världens finaste sambo, (YES,SAMBO), världens finaste barn. I måndags hade vi varit tillsammans i 2 år. På 2 år har det alltå hänt väldigt väldigt mycket. Att skaffa ett gemensamt barn var inget vi hade pratat om ens än..men oj oj oj vad glada vi är för att hon är här idag..och att vi får dela detta med varandra. Vi har fullt upp..ibland mera än vad som känns överkomligt..självklart med fem barn och rätt aktiva barn på olika sätt. Men det går, allting går. Jag står för organisationen och Per står för lugnet..vi fixar det här, vi är starka. Jag älskar dig! :-). Det har varit en hektiskt vecka det här..ikväll låter smördegsinbakad gorgonzola-fläskfile med champinjonsås, ett glas rött till det som en otroligt bra ide! Innan dess, en kopp kaffe i en tyst lägenhet just nu. Alla stora liv i skolan, för att sedan gå till sina respektive andra föräldrar, Milla sover och jag skriver nota :-). Det ska handlas lite, plockas ihop lite här, skjutsas lite grejer till ungarnas pappa..kanske promeneras lite..och mysas massor. Ha en bra fredag!

1 kommentar:

  1. Fläskfilén levereras till Edsbystationen kring 18:00 tiden dock utan rödtjut. Tackar på förhand!!

    SvaraRadera