torsdag 24 november 2011

Pust i soffan!

Ja, nu är det verkligen pust i soffan! Dagen inleddes som sagt på ett trevligt sätt, frukost hos Stina. Efter lunch en långpromenad, följt av handling. Fattar inte, behöver fyllas på med nånting VARJE dag! Gjorde iordning lasagne och körde det vanliga hemmaplocket, bakade maränger med Lina. De blev goda..men va friden, hur såg de ut?! haha. Vi vispade och vispade..men det var bara en ganska "flytande" smet hur än vi gjorde, så till sist fick vi lägga i bullformar..:-). Men goa blev det och några gjordes rosa med karamellfärg. :-). Nu känns det i huvudet att det är slutet på veckan, veckan då jag är själv den mesta tiden med alla barnen och allt annat som behöver göras i hemmet..jag är trött nu och längtar efter helg och lite mera tid med sambo och pappa Per! Man blir trött på ett annat sätt när man bara är hemma, än när man jobbar..trött i skallen liksom. Jag påstår verkligen inte att man inte blir trött när man jobbar..å tok! men det är två olika tröttheter på nåt sätt. Fler som är mammalediga förstår säkert exakt hur jag menar. Men tok, jag klagar faan inte..snart är det slut på den här underbara tiden! Jag känner mig så nöjd med mig själv. Jag verkar nu ha vuxit på mig så himla mycket (inte bara på bredden) att jag blivit totalt imun mot julstress..så himla skönt! förut har julen stressat mig enormt och det mesta har upplevts som måsten bara. Nu är den stressen borta och med detta följde även en känsla jag inte har kännt så mycket förr..att det är såå himla mysigt med advent! nu bakar jag inte saffran, pepparkakor och julgodis bara för att jag måste, för att det SKA vara så..utan för att jag vill! det kan ju också bero på att man spenderar dagarna hemma, istället för att jobba heltid, så tiden finns ju på ett annat sätt liksom. Nu ska jag torsdagsmysa med ungarna, dajmtårta, grädde och maränger blir det så fort Emil kommer från träning, vilket är alldeles strax. Gokväll! Nej förresten..kan ni inte komma med förslag på gott, roligt julgodis? Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar