måndag 21 november 2011

Ny dag, ny måndag.

Ny dag, ny måndag. Måndagar är alltid lite trög på nåt sätt, även om man är bara hemma. Blir lite tomt och långsamt när alla drar iväg på sitt, när man blivit van att vara flera hemma liksom. Men så är det och vi ska nog göra något bra av den här dagen också. Jag ska iväg och klippa mig kl 10 och Milla ska vara med syrran en stund då. Sen hinns det väl inte med så mycket mera innan Lina och kompis My ska hämtas hem. Kort dag i dag på skolan, slutar redan 1215, så man hinner inte mera än att skjutsa dit, så ska man hämta igen ungefär. Natten har varit skööön..Milla har sovit bättre än på länge i natt! Dagens planer är väl, Lina hem med kompis..sen kanske pepparkaksbak om vi hinner när kompis har åkt hem. Per och Jonte träning, Emil träning, tvätt, laga mat, disk, dammsugning. Glamour? :-). Kanske inte, men jag trivs med att poa på hemma med min lilla sessa på dagarna och jag får panik när jag inser att tiden rinner iväg alltför fort. Snart fem månader till jobbstart. I morse kl 7 när jag stog i rörde i frukostgröten, så slog det mig att den här tiden är jag på jobbet...i Arbrå! (för er som inte kan geografin i Hälsingland, så är det ca 5 mil Edsbyn-Arbrå). Det kändes helt osannolikt..men det är ju en annan typ av vardag då och gick det förr, så lär det ju gå igen :-). Ett tag till tänker jag iallafall njuta av att kunna äta frukost och mellanmål med ungarna! Nu sitter en sessa och drar i mina ben och tycker nog att vi borde ägna oss åt annat än datorer..så..det får nog bli så.. Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar