torsdag 17 november 2011

Idag måste det ske!

Jaa..idag måste det ske..jag måste baka saffransbullar! jag är ingen bakmänniska skulle jag vilja påstå, även om jag varje gång jag bakar tycker att det är kul. Men är det någonting i bakväg som är viktigt, livsviktigt..så är det saffran och pepparkakor till advent! och eftersom insikten om att det är 1:a advent nästa helg just slog mig..så tänker jag att man ju kan baka saffransbullar nu. Nästa vecka lär det bli pepparkaksbak nummer 1, när Lina är här. Sen brukar det hinna bli ett par gånger med pepparkaksbak, om det ska finnas några kvar till jul också. Men i ärlighetens namn..så är ju allt godare så här före jul liksom..vid advent. Pepparkakor, saffran,glögg, knäck och annat julgodis. Jag har gett upp med det här snacket till ungarna "spar lite nu så det finns till jul". Jag förstår ungarna, det är före det är gott, mysigt och spännande. När själva julen kommer, så är den ju över innan man hinner blinka. Så ja..när Milla har sovit fm, får det bli en promenad till ICA för att inhandla det som krävs för bak av saffransbullar..längtar redan till doften sprider sig i köket! :-D. Gårdagen blev det en sallad på Café rost, kort promenad, städning på em, sen skjutsade vi Pers bil till verkstan igår kväll, den ska in på service. Eftersom verkstan ligger nästgårds till mamma och pappa, så kikade vi in där på en kaffe innan det var dags att åka hem och natta lillfröken. Hon hostar och hostar tjejen..även om det ändå har gått skapligt i natt. Nu ligger hon i sängen för jag tyckte hon verkade trött...det låter dock mera som att hon håller på att dra ner vägglampan hon har ovanför sängen..hon har hittat sladden till den och det är ju intressant förstås. Julklapparna är inte mera än påbörjad här..men det känns inte som något panik, för jag har rätt bra koll på vad som ska inhandlas till de mindre i släkten och grabbarna önskar sig mest pengar i allafall så..det ordnar sig de å. Nu kör jag igång dagen med en kopp kaffe, så blir det fart sen!

1 kommentar: