lördag 3 mars 2012

Somnar med en sjuka, vaknar med en annan

Somnade med sviterna efter magsjukan..och vaknar med en hals som låter mera som en kråkas än en människas..och med en röst som låter mera som Sven Wollter än som Anna Wikström. Har även haft feber i natt och i morse. Känner mig lite hängig nu också, men med tabletter i kroppen helt ok.
Millas sjuka är en mystisk sjuka. Hon är ganska pigg hela tiden..men har nu tre dagar på rad spytt en gång om dan...matlusten är inte på topp, men något vill hon stoppa i sig. Välling vill hon ha, men det verkar lite som om det är just efter välling hon spyr. Lite mysko, men det är väl så att små magar är lite känsligare än våra. Lina blev ju frisk på en gång typ och mina magsymtom gav ju med sig igår kväll, så det har gått fortare för oss.
Nog om skit och spy nu.

Har packat lite här på fm..lite sånt som man tror sig kunna undvara de två veckor det är kvar till flyttlasset går.
När man är till huset nu så vill man inte gärna åka därifrån. Det är ju inget speciellt med det här huset..det är inte sprittnytt, tipp topp eller så...men det är så mycket VI på nåt sätt..det passar oss så himla bra, det passar vår familj så himla bra...det känns bara så bra! det känns som hemma innan vi ens har flyttat in!

Nu har jag flängt hela förmiddagen här, så nu sitter jagi soffan och tar igen mig lite, så jag orkar med att följa med till huset sen när Per kommer hem. Han har match i JÄrvsö.
Sen måste det bannemig bli en pizza eller nå annat gött senare, för jäklar va hungrig och sugen på allt möjligt man blir av att ha magsjuka läll!

Ha en fin lördag allihopa! själv tycker jag en promenad i solen lockar, men min hals, mina luftrör och min kroppstemperatur säger ifrån detta idag! :-)

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar