fredag 9 mars 2012

Äntligen

Äntligen en natt utan fullt så hög feber! feber har jag nog haft i natt också, men inte kännt mig så dålig som tidigare. Fortfarande ont i hals, ständigt rinnande näsa och emellanåt en jäkla rethosta..men kroppen känns inte lika trött idag iallafall.
Tänkte försöka att ta det lite lugnare idag..försöka så gott det går att skapa nån typ av ordning i en lägenhet i kaos, så det funkar att bo här en vecka till med stora familjen. Men nåt lass blir det nog upp till huset också, har packat ihop lite sånt man inte använder så ofta nu på morgonen. Är så svårt att hålla sig från att packa och stöka på när man ser allt som finns att göra :-). Igår var jag där och röjde ihop och städade det värsta efter hantverkare..främst för att det ska gå lättare att ha Milla med sig där, när det inte är damm och spån överallt typ, hon som kryper på golvet.
Igår kväll blev jag så trött på att stöka, feja och stressa, så jag och Milla åkte och mötte upp Per i Bollnäs när han slutade. Vi skulle köpa rullgardiner till sovrummen och passade sen på att unna oss lite vardagslyx i form av middag på Take off i Bollnäs.
Jag tror att Milla också känner av att det är lite stressigt..och att vi flänger fram och tillbaka till det där stället där uppe.. (huset)..hon är lite gnällig på dagarna..men oftast när man sätter sig ner hemma i lugn och ro med henne så är hon som vanligt igen. Igår kväll när hon satt i mitt knä och åt kvällsvällingen innan läggis så var hon så himla go..så nästan tårarna kom på mig! hon satt i mitt knä jättelänge (INTE vanligt) sen hon ätit upp..gosade och nästan somnade. Det kändes som om hon njöt av att vi bara satt där en stund och jag fick mig en tankeställare. Tids nog löser sig allt praktiskt och flytten blir klar och det är ordning och reda igen. Det som verkligen betyder något..det är prinsessan som satt i mitt knä (ja, självklart alla barnen, men just då var det hon som satt där) och njöt av att mamma och hon bara satt där, en lång stund och mös. Det är det som är livet, allt annat i form av praktiska saker är sekundära saker.
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar