tisdag 27 mars 2012

Regn

Regn ute idag..skapligt åxo..kära va det regnar! " vilken tur att nån, nån gång uppfann regnkläder mamma" sa Lina i morse..sen hoppade hon på cykeln och cyklade iväg :-). Regn är liksom besvärligare för vuxna än för barn.

Emil febrig och knöven idag. Nästan skönt tycker jag, för han har inte varit sig lik på nån dag...hängig, huvudvärk, ont i kroppen..men inte febrig och inge förkyld. Det brukar ju vara sån full fart på honom så jag har varit lite orolig vad det är med honom. Men i morse vaknade han med feber och täppt näsa så då fick man en förklaring till det konstiga då.

Planen för dagen är Bollnäs en sväng..skoinköp till Joel och en sväng på Dollar för inhandling av lite nödvändigheter.

Ikväll blir det nog träning för mig, om inte halsen svider mera än den gör just nu..känns lite som om det ligger förkylning på lur för mig åxo.

Just nu gör jag nåt som inte inträffar ofta för min del på dagtid. Jag sitter och slötittar på tv! Det är sällan jag ens knäpper på tv:n på dagtid..men idag kände jag mig lite slö och Milla likaså, så vi slöar på lite framför tv:n..mys. Milla vaknade rätt tidigt (för att vara henne) i morse, så vi får väl se om hon tänker gå med på en sovstund på fm idag innan vi åker..hon har ju ratat den i några dagar nu :-).

Stortrivs i huset..känns som man fått ett nytt liv! Allt är så lättjobbat. Man är på markplan, vilket innebär att man slipper bära Milla långa sträckor till bilen, ica-påsarna likaså, Lina tar sig själv till och från skolan, vilket ger mig och Milla två tider mindre att passa på dagarna, stora ytor som gör att det inte känns lika rörigt när vi är stora familjen...plus en massa annat..älskar mitt hus!

Ha en bra dag i regnet..gör den solig ändå! Kram!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar