måndag 12 mars 2012

i am a bad uppdater

I am a dålig uppdater av this blogg ser jag..men det är lite fullt upp nu :-).
Helgen gick i ett snabbt ryck och vips så är det måndag och sista veckan som öjollasbor. I lördags var Milla med moster på dan och vi stökade lite i huset. Hittade en jättfin spegel på "köp och sälj" på facebook..hämtade den, satte upp den och den ramlade ner..synd va. Glaset gick dock inte sönder iallafall, så lite limning av träramen så funkar den nog :-S. Kvällen bjöd på mig melodifestival-final där det inte hände nåt oväntat. Vinnarlåtan är skitbra, men kanske inte min största favorit, men huvudsaken inte herrarna Flinck eller Ranelid gick å tog hem vinsten :-).
Igår vart det inte nåt gjort i huset, Per och Jonte åkte på ishockey och jag skjutsade Lina och kompis Ami på dansträningen. Milla hade tur och fick stanna hos gudmor under tiden. Direkt efter detta blev det slalombacken för Lina och jag åkte hem och lagade mat och hämtade Anna och Milla lagomt tills den var klar :-).
Är inte riktigt pigg än..lite hostig och känner mig slut i kroppen, men har ingen feber. Lina, jag och Milla tog en promenad till ica igår och det kändes bannemig som om jag hade gått en mil sen. Idag tänkte jag att jag måste undersöka om det är latmasken kanske som har rotat sig lite i mig, när jag inte har tagit nå promenader på ett tag när jag var förkyld och hängig...så jag tog en långpromenad upp till huset och det gick faktiskt rätt bra. Så endera var det latmasken, eller så är jag helt enkelt piggare idag då :-).
Bästaste farfarn kom upp till huset med fika han när jag var där och höll på.. :-). Fina farfar och vad jag saknar fina farmor!
Det var dock kallare ute än vad det såg ut..blåste lite..men våren är på g, det känns tydligt..härligt! Ännu härligare hade det ju varit om man slapp all hundskit som ligger överallt! jag fattar inte hur man är funtad som hundägare när man lämnar skiten! är det ok för människor att skita ute lite vart man vill å då eller?! nä, precis, det var det inte nä. Hundskit är inte mindre äckligt!
och alla hundägare som plockar upp efter er..ni förstår ju själv att ni inte ska ta åt er av det här då. Jag vet också, som det har diskuterats förr att större delen av alla hundägare faktiskt plockar upp efter sig. Men tyvärr är det så i Edsbyn iallafall att det måste finnas flera än "nån enstaka" som inte gör det..för annars skiter de "enstakas" hundar nå grymma mängder isåfall.
Nä, skämmes, ni som inte plockar upp skiten efter er, äckligt och hänsynslöst!
Ha en bra dag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar