onsdag 7 mars 2012

Gokväll!

Hej!
Hektisk dag idag..vilket tempo.
Åkte till huset på fm..planen var att när Milla skulle sova så skulle jag få mycke gjort..precis som vanligt när man har såna planer så blev sovstunden väldigt kort :-). Men jag hann i allafall sätta upp gardiner i Millas rum och ta in lite andra grejer där..hon har ju inget eget rum här, så hennes rum går ju liksom att göra i ordning nu där..när hon inte behöver sakerna här ändå :-). Det blir så mysigt!
Åkte sen hem en snabb vända bara och sen iväg och storhandlade. Hem, laga mat, äta och sen så åkte syrran och jag iväg till huset för att montera en hylla som ska vara i Millas rum. Med tanke på att det är en IKEA-hylla så trodde vi att det skulle ta hela kvällen typ..men det gick så bra och fort så!
Men då var det värre när jag tog fram en liten bordslampa jag köpt...jag skulle bara ta fram den och ställa den på byrån, där den skulle stå, för att visa syrran den..ack vad jag bedrog mig! öppnade förpackningen och lampan var i miljoner bitar! alltså inte trasig..utan den skulle monteras..de luxe! jag är helbet på sånt där..men syrran fattade snartnog hur det skulle gå till..ända till på slutet när vi liksom inte lyckades knyta ihop säcken.. :-). Vi fick ge upp, men lampan skickades hem med syrran..för hon kan sånt här bättre än mig hon :-).
Direkt från huset och iväg med min bil till verkstan, där den ska in på service i morgon..mitt i alltihopa liksom.
Milla ska nog vara med Anna en stund i morgon och jag kan låna hennes bil och åka upp till huset och städa av lite..för nu är målaren klar. Snickaren har bara lister och två dörrar kvar och han återkommer och gör detta på måndag. Det tar sig!
Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar