tisdag 20 mars 2012

Sköna dag!

Jaa..idag har jag haft en skön dag! Har bara gjort vanliga saker..såsom plockat lite, tagit reda på lite tvätt, varit ute två gånger, bakat...ja, inte för att baka är vanligt direkt, men jag menar att idag har jag inte packat, packat upp eller burit några lådor..skööönt! Bara spikat upp nån tavla här och nån tavla där..:-). Stortrivs! Nu ska jag verkligen suga ur det sista ur föräldraledigheten och bara myysa med Milla på dagarna.


Tänker mycket på farmor..saknar nåt grymt! Hon som alltid oroade sig för alla andra...oroade sig för att Per "var tvungen" att sälja huset i Järvsö och bo i lägenhet (spelade ingen roll hur många gånger jag sa att det ju var frivilligt)..oroade sig för att det var jobbigt och trångt för mig att bo i lägenhet, oroade sig för att Emil hade så litet rum (rummet som han själv älskade). Oroade sig för Milla, tyckte att hon skulle ha gräs att gå ut på på sommaren.

Nu farmor, kan du vara lugn. Jag är lycklig här, Per är lycklig här och har fått ett hus igen :-). Emil har ett jättefint rum och Milla har en egen gräsmatta. Vi har det bra. På byrån i hallen står ett fint kort på dig. Du är den första jag säger hej till när jag kliver innanför dörren och när jag går säger jag hejdå. Jag säger det tyst, annars tror väl folk att jag är knäpp, men du hör väl mig farmor?

Vila i ro och släpp oron för oss nu. Det enda som just nu gnager i mig...är att jag saknar dig så himla mycket :-(. För övrigt mår jag så bra och är så lycklig. Så oroa dig inte mera nu, älskade farmor!

Ps. Idag åt jag köttbullar till lunch. De var inte som dina.


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

  1. Tack för fikat! =) Där kommer ni att trivas det känner jag på mig. Kram Malin L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag helt säker på åxo Malin :-).
      Tack för titten och den fina ljusstaken!

      Radera