tisdag 13 mars 2012

Orättvist

God förmiddag. Täppt näsa och förkylning för Milla-livet innebär minimalt med sömn för både henne och mig, så idag är det kaffe i mängder som gäller. Idag känns alla mina problem som väldigt små dock..mina tankar är hos en vän från studietiden i Gävle, som igår så tragiskt miste sin livskamrat..som hon delat livet med sedan hon var 13 år..tre barn har de tillsammans. Livet är grymt orättvist ibland och jag kommer aldrig förstå mig på vissa orättvisor. Så idag känns som en lite tung dag på det viset, samtidigt som man återigen blir påmind om att ta hand om det man har..vara tacksam för det man har. Jag försöker att tänka på det ofta fast det inte hänt något speciellt också, men i ärlighetens namn så är det tyvärr så att man tänker på det mest när det händer så här tragiska saker.
Ja, som sagt..mina tankar till dig, fina Mia!

Milla är förkyld, har en ständig elva under näsan, men än så länge ingen feber iallafall. Jag håller på att röra till det ordentligt här hemma..dvs packar :-). Det känns som det blir så grymt rörigt, men man måste ju :-).
När Milla har vaknat så ska vi ut på diverse ärenden..handla lite, hämta skor som jag köpt på köp och sälj facebook (återigen :-)) åt Lina i Alfta, skjutsa några lådor till huset och kolla hur det går för snickarn. Senare på eftermiddagen blir det utvecklingssamtal för Joel.
Ha en fin dag och tänd ett ljus för min vän och hennes familj.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar