fredag 21 oktober 2011

Kolpotatis

Å, ännu en lite bättre natt inatt..även om vi är långt ifrån Millas forna nätter :-). Just nu är förväntningarna inte högre än att man blir skitnöjd och utvilad av att få sova två, tre timmar i sträck och det har vi gjort i natt. Sen vi klev upp så har jag hunnit med att äta frukost, byta ben på Joels säng (japp), bränna fast Millas lunchpotatis till en kolbit i kastrullen, dricka några koppar kaffe, slängt i tvätt i maskin, tröstat ramlande Milla, sugit ur litervis med snor ur Millas näsa (tack igen gud för nässugen)..ja..det är min fredag än så länge :-)..en rätt vanlig dag alltså. Den ska fortsättningsvis innehålla promenad med syster alldeles strax, hämtning av Lina på skolan, åka iväg för att inhandla present till ett kalas hon ska på sen (tack för att det snart finns en leksaksaffär i byn igen), göra iordning tacospaj, hinna kolla en kort stund på Idol..innan jag måste bege mig ner på arenan för att arbeta ett pass i cafeterian där under nån bandycup..såklart fick kvällströtta jag senaste passet. De vet väl att Emil ändå är där tills det är dags att släcka och låsa så... :-). Intressant blogginlägg om min fredag, verkligen..men ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar