fredag 28 oktober 2011

8 månader!

Ja men då var det fredag igen då. En fredag som innebär att alla de stora liven drar vidare till sina respektive föräldrar..å här blir långsamt för lillfia :-). Lillfian som fyller 8 månader idag!! osannolikt, men sant! Jag kan också konstatera, att nu 1 november är det ett (!!) år sen jag blev sjukskriven..herregud vad tiden går! jag konstaterar vidare att jag då har exakt 6 månader kvar på min mammaledighet! jag som skulle va hemma en hel evighet..snyft! självklart händer det att man längtar lite efter att jobba. Man längtar efter arbetskompisar, vuxenkontakt, kafferasten, fredagskänslan när man gjort en vecka och en del andra saker..men jag vet ju att allt detta kommer jag till snart..så tiden behöver väl inte få föör fort! jag vill njuta av min lilla tjej lääänge än! Vuxenkontakt är jag rätt bra på att skapa mig hemma..har ju kompisar att umgås med :-). Kafferast kan jag ta hemma, fredagskänslan infinner sig ändå, för Per och barnen blir ju lediga när det blir helg....så förresten, NEJ; jag längtar inte så mycket! men jag är glad att jag har ett jobb och tids nog så är det ju ändå så att det är dags att börja, så är det ju bara. Det som är positivt är att när jag börjar jobba så får ju Milla vara hemma ytterligare tre måndader med pappa :-)..det innebär ju inte bara att det är skönt för henne att va hemma, utan skönt för pappa att få en massa tid med Milla..och skönt för mig att slippa gå från helt ledig, till dagis-jobb-svängen på en gång..får liksom mjukstarta lite att bara behöva kliva upp, och ta mig själv till jobbet :-). Nåja, framför allt ska man ju vara glad idag att man har ett jobb! Dagens planer är, åka till ungarnas pappa med lite grejer..(mycke grejer)..bandyväskan, Joel stora bilväska..och en del annat. Ta en promenad på em om det inte regnar kanske..sen ikväll kör vi igång med att flytta åt farfar..vi blir många som hjälps åt och det hela ska inledas med familjepizza :-). Ha en bra fredag trots det gråa vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar