onsdag 12 oktober 2011

Morning

God morning, god morning. Har avklarat en timmes skön promenad, så nu avnjutes en stor köpp kaffe, som vi säger hänne i Byn. Lite senare på eftermiddagen blir det nog en sväng på badhuset med Lina och Milla innan föräldramötet ikväll. Jamen..skrivtorka. Tankarna är mest hos min älskade farmor som fortfarande är på sjukhus och kämpar på och det gör att jag ständigt känner mig lite frånvarande och luddig i huvudet. Jag är van, att arbeta med gamla, sjuka, ledsna människor..men när det kommer till ens egna...då är det en helt annan sak. Tänk hur livet är..där är min älskade älskade farmor..med en långt liv bakom sig..framför mig sitter vår solstråle..med endast 7 månaders erfarenhet av livet. Vad väntar henne? Just nu lockar mest förbjudna saker, såsom sladdar på golvet, internetmodem och duken (med medföljande ljuslykta) på rumsbordet, perfekt höjd för gåstolsåkande rivsnöre. Skönt liv de å! Ha en bra dag, jag tänker göra min till en bra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar