fredag 23 september 2011

Tärvsyrra

Läget här är fortfarande sjukt. Nu är det Lina..inne på 6:e dagen med feber och nu två sista dagarna hostar hon nåt grymt..hon blir helt slut stackarn! i natt hade hon knappt sovit nåt hos Stefan..så jag hoppas det går lite bättre i natt.. Får väl avvakta nån dag till, men sen får man väl gå iväg med tanke på att det går lunginflammation i Byn och på skolan. Läget är inte mycket bättre, men inte heller sämre med bästa farmorn...måtte hon få nån bra hjälp nu. I morse, en STOR-handling på Willys. Då var Lina ännu så pass pigg så hon orkade följa med..och underhålla Milla lite, så det gick bra, trots att jag fick väcka henne när vi kom fram. På eftermiddagen blev det en promenad för min del, sen var syrran hit och åt. Jag gick emot tacos-strömmen och gjorde stuvade makaroner fast det är fredag :-). Ringde och väckte (?) syrran och talade om att jag hade gjort makaroner till hela Öjollas. På en hundradels sekund svarade hon- jag kommer ja! :-). Jävulskt tärv syrra man har läll. Va friden, hon åt ju här igår a. Ikväll..fredagsslöheter med himla hostig Lina, trött Milla som nu slocknat, ett glas rött, ostkrokar och godis. Ska det va, så ska det. Gonatt da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar