fredag 30 september 2011

Soool

God förmiddag denna underbart soliga fredag! herregud vilka varma dagar vi haft nu..härligt! Igår dålig uppdate här såg jag..vad hände dårå..? jo, jag tog Lina med mig på en tur till Bollnäs så hon skulle få se nåt annat än väggarna i den här lägenheten. Men ack så klen hon är än märkte jag då...orkade knappt nåt och ville åka hem rätt omgående. Men sen på eftermiddagen hände nåt..hon piggnade på bra tyckte jag och orkade till och med leka en stund med Oscar. Toleransen mot motgångar är dock lika med noll än så länge, precis som matlusten. Hostan hänger i, men kanske något förbättrad. Dags att åka till pappa på em och på måndag hoppas hon på att få gå till skolan! Ikväll ska jag på klassfest! det är vi som studerade tillsammans i studiegruppen under högskoletiden som ska träffas..och det ska bli jättekul! Det är väääldigt längesen jag var på fest kan man säga! Igår sålde jag köksmöblerna som vi har här i Edsbyn. Vi ska ta hit möblerna från Järvsö när vi tömmer den lägenheten och tanken var, när jag la ut möblerna på blocket att det skulle ta ett tag..dock så var de sålda efter högst två timmars annons på bloggen..och de såldes dessutom osedda. Hämtas ikväll eller i morgon..så vips så var vi utan då :-). Ska dock börja plocka ur lite i lägenheten i Järvsö på söndag, så vi kanske kan ordna med släpvagnsleverans av köksbord hit dårå :-). Annars i helgen är det rätt välplanerat schema då..i natt kommer jag tillbaka till Byn med nattbussen..dvs kl 0315 :-S...så det blir väl till att sova en stund i morgon fm..sen åker vi till Bollnäs för att inhandla nåt tillbehör till tv:n som åxo ska fraktas från Järvsö och hit..sen kan det hända att vi åker vidare och hälsar på min farmor på sjukhuset i Gävle. Ja..och Milla..hon hänger väl med på de diverse äventyren :-). De andra är utspridda hos sina respektive andra föräldrar nu då igen. Dagen idag inleddes med brakfrukost. Kladdkaka som syrran och Sandra bjöds på. Ska det va fredagsfrukost så ska det. Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar