fredag 16 september 2011

Sjuuuk

Nej men..jag fortsätter väl jag då med de fina bilderna med mönster på! Proffshjälp tack! Gärna proffshjälp till min sjuka å..på ett sätt är det kanske bra att det bryter ut på riktigt..så jag blir av med skiten nu kanske..men blä va jobbigt det är att va så orkeslös! Så idag blir inte mycke gjort..Emil är piggare, men hemma ändå idag en sista dag..då halva dagen ändå bestod av aktiviteter han ändå inte får vara med på nu, såsom fotboll och långpromenad. Joel är på skolan och det hade gått skapligt igår, men lite segt, men det är väl inte undra på när man haft feber i två veckor heller. Idag är dagen på veckan då 7 blir 3..så jag har försökt här med den vanliga ihopplocken som behövs när man varit 7 en vecka :-)..men det går trögt, så det får nog allt va lite rörigt ändå. Nej..inte vet jag, jag tror jag ska hugga in på tredje koppen kaffe och en chokladboll. Det är ju ändå fredag liksom. Konstigt nog slank det ner en chokladboll igår kväll också när Lina bakade i ordning såna...slank ner fast det var torsdag liksom, så man kanske inte ska skylla på att det är fredag då :-). MEN..iallafall så pekar vågen sakta men säkert neråt..även om jag inte har nåt speciellt mål och inte anstränger mig speciellt mycke, så vill jag nog ändå att den ska ner några kilo till. Men jag tar det hellre sakta med säkert och tillåter mig att också smaka på livets goda..dieter och förbud mot godsaker är inte min grej..det håller ändå inte i längden för mig. Så det jag gjort är att jag äter mindre bröd (men äter) och om det finns, så fyller jag minst en fjärdedel av portionen mat med grönsaker, men det är inte heller alltid. Så inga större ansträngningar alltså..äter både godis och fika och annat joll. Sen blir det ju såklart mycket promenader när man är hemma..så jag inser ju att den dan man börjar jobba och inte har lika mycket tid och möjlighet för promenader, så får man kanske skärpa till sig ytterligare vad gäller godsaker :-). Men 2 kg ner på den sista månaden..fortare än så får jag inte kräva att det ska gå heller, när jag inte jobbar så hårt! Inget speciellt planerat i helgen..eller jo, förresten, nog fan var det det allt. Jag skulle ju på trevlig vinkväll med fina gamla vänner ikväll..det känns tyvärr som det måste slopas..inte så bra att dricka vin när man är knöven kanske. Inte när man ska upp med Milla iallafall, för Per åker tidigt i morgon på hockeycup. På söndag blir det lite plock i Järvsö, putsning av fönster om jag är piggare..så är det gjort tills lägenheten ska städas ur. Nej nu..kaffe, chokladboll, läggning av trött Milla. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar