måndag 12 september 2011

Vad har då hänt

Jaha..vad har då hänt sen sist? ja..det går ju inte komma ihåg allt så himla bra men.. livet rullar på. Jag njuter fortfarande av att vara mammaledig..så in i bomben! och jag försöker låtsas att den här tiden aldrig kommer att ta slut. Bestämt är att jag blir hemma till 1 maj 2012..då tar pappa över och stannar hemma maj, juni och juli. Det betyder alltså att jag ändå får en mjukstart..jag får åka och jobba i tre månader och veta att Milla fortfarande inte behöver gå på dagis. Självklart finns det också dagar då man längtar tillbaka till att jobba, men dom går snabbt över. Det man saknar då är ju arbetskamrater, det sociala livet på jobbet och känslan av att åka hem och ha en ledig kväll eller helg framför sig, veta att man gjort nytta. Men när man tänker efter lite till så gör man ju en jäkla massa nytta här hemma också...men lite sämre betalt. Fattig som en kyrkråtta är man för jämnan, men det får va lov att vara värt det den här peioden då så lillstintan får chansen att va hemma ett bra tag, innan hon ska in i ekorrhjulet! Förresten så har hon ju hunnit blivit hela 6 månader! kan sitta och har fått två tänder :-). Vad annars har hänt..jo, lägenheten i Järvsö är uppsagd..och lite lite kanske vi vill börja snegla på lite hus nu framöver..och då är det inte möjligt att ha två lägenheter liksom. Det lär antagligen ta ett tag, hus med så många sovrum som vi behöver växer inte på träd. Så är det nån som har nåt sånt till oss kanske, eller vet nån som har..? en 5-6 sovrum, centrala delarna av Edsbyn med omnejd. Hör av er :-). Bloggen kommer fortsättningsvis åxo handla om vårt vardagsliv. För att bespara fåniga kommentarer om att vi gör skillnad på barnen i den här familjen, som inkommit med jämna mellanrun förr, så kan jag redan nu säga att här kommer det mest handla om Milla..och även Lina tillåter ännu bilder på sig själv. De andra tre tonårskillarna vill inte att jag varken sätter ut kort på dom eller hänger ut för mycket av deras liv här, och då blir det så, det har ingenting att göra med att nåt barn betyder mera än nåt annat. Kommentarer tas gärna emot förstås..det blir så mycket roligare då :-). Dagsläget är annars att Joel har haft feber i 13 dagar! orkeslös, hostig som få, ingen matlust. Var till doktorn idag, som inte alls tyckte det var märkvärdigt med feber i 13 dagar..han tyckte snarare att jag var en hönsmamma verkade det som. Men jag tycker fortfarande inte det är normalt att ha feber så länge. Men men..nu får jag väl lite på doktorn då..att avvakta är det enda som hjälper. Även Emil är hemma med feber idag, så det är riktig sjukstuga här. Nu ska Lina hämtas hos kompis..huj!

2 kommentarer:

  1. men jädrar vad konstigt att man kan tycka att det är "normalt" att ha feber i 13 dgr!!! man skulle kunna tro att ni varit på Järvsö HC... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja..håller med dig Tesa! ibland träffar man nåt stolpskott till läkare. Men han tog även sänkan som inte var tillräckligt förhöjd för penniccilin..så man får väl försöka lite på han då..ändå.

    SvaraRadera