torsdag 15 september 2011

Gick bra de

God morgon! Badet igår gick jättebra..hon gillade det till nästan 100 %..någon liten surläpp kunde man se ibland, men det var mest för att det var lite stort, högljutt och plaskigt liksom..det var inte själva badandet som skrämde. Efteråt blev hon himla trött..var knäpptyst hela kvällen och bara låg med nappen och stirrade..man visste nästan inte om hon var sjuk eller hur det var.. men idag är det då full fart igen iallafall :-). Joel åkte till skolan idag..men inte gick det fort :-). Emil är hemma idag också, Jonte är förkyld, men ingen feber. Jag har oroväckande värk i ryggen, som jag brukar få före feber..lite kli i halsen och ja..egentligen är det nog bara att se sanningen i vitögat kanske..men jag vill bannemig inte trilla dit så illa som Joel! Typiskt om det skulle bli så..jag som skulle på lite roligheter på fredag kväll..men..ingen idé att klaga, inte så ungarna hör åtminstone..för då får man väll tillbaka sitt eget mantra till dom de sista dagarna..-"är man sjuk så är man, det är bara att acceptera" :-). Eller som Emil sa igår när jag tog febern på honom..- den där jävla termometern fattar ju inte att champions cup (bandy) börjar i morgon! :-). Idag blir det inte så mycke speciellt gjort, utöver det vanliga. Vi skulle på kyrkis (öppna förskolan) idag..men vårt sällskap, Alma har ögoninflammation, så vi hoppade det. Tyvärr vill vi inte heller träffa Alma heller nu då..ögoninflammation är ju smittsamt så in i norden. Lina liftade med Oscar (syrran) på skolan i morse och sen blir det jag som ska hämta hem dom. Innan dess..många koppar kaffe, tvätt, dammsugning? och säkert en hel del annat. Det regnar ute just nu, men slutar det, så får vi se hur sjukläget artar sig med mig, kanske man orkar ut på en sväng ändå. Nu luktar det här som om vi skulle behöva besöka ett skötbord.. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar