måndag 16 april 2012

Livet

Ja...idag tog Milla och jag oss en heldag i Bollnäs. Skulle hämta mina nya glasögon och ikväll tänkte vi hälsa på Millas farmor i Järvsö. Då slog det mig, att nej, nu är det snart slut på lata måndagar, då man kan strosa runt på stan och bara vara och mysa...så då passar jag på med det idag, bannemig! Sagt och gjort! Har hämtat glasögonen, ätit lunch med syrran och nu somnade Milla i vagnen så jag sitter och dricker en kopp kaffe på Krokanen.

Träffade kollegor på lunchen och blir påmind om hur nära det är nu. Får en klump i magen när jag tänker på att inte få tillbringa dagarna med Milla, inte väcka de andra på morgonen, göra i ordning frukost och äta frukost tillsammans (jag hinner åka innan de vaknar), vara hemma när de kommer från skolan, äta mellanmål...

Inser åxo att det inte är normalläge att vara hemma på heltid. Att det normala faktiskt är att man är det under begränsade perioder av sitt liv. Är glad att jag har ett jobb. Känns ändå spännande med något nytt och jag känner mig samtidigt laddad att köra igång. Schizofren där alltså. Önskar man hade råd och möjlighet att få det bästa ur två världar...jobba halvtid kanske. Men det funkar ju inte att sitta och åka tre mil enkel resa till jobbet för att jobba halvtid...och inte heller mitt jobb funkar så bra att sköta på halvtid. Nåja...allt har sin tid och snart är den här tiden slut och en ny tar vid.

Glasögonen förresten...ger mig en redig fylla, men det funkar bättre och bättre redan efter några timmar...och jösses va bra jag ser!

Nu ska jag ta mig lite påtår innan Milla vaknar och vi ska leta oss mot Järvsö :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar